Топ 20 на храните без калории

0

Забелязали ли сте, че през студения период на годината ни се хапва повече? Специалистите по хранене и диететика имат отговор защо това е така – първо, заради лошото време, което ни депресира, второ, за да ни е топло (тъй като храненето повишава телесната ни температура) и не на последно място, защото зимните празници предполагат по-обилно хапване. И всичко това е в допълнение с по-заседналия начин на живот през зимата. Разбира се,

има храни, които не само залъгват апетита, но и ще ни заситят и то без да напълнеем, тъй като съдържат свръх минимално количество калории.

Ето 20-те плодове и зеленчуци, които са познати като дарове от природата с „отрицателни калории“ – за смилането им изразходваме повече калории от приетите калории. Без каквото и да е угризение може да хапвате на воля от тези храни.

малините предпазват от рак

1. Малините съдържат по 1 калория на плод, освен това имат и високо ниво на витамин C. Редовната им консумация увеличава и плодовитостта, а специална киселина в малините предпазва от образуването на ракови клетки.

2. Целината има едва 2 калории на стрък. В този зеленчук има основно вода, ето защо гарантирано изгаряте доста повече калории само докато го консумирате.

3. Лимоните съдържат едва по 3 калории на резен, а ползите им за здравето ни са са неизброими. Храна без калории – горите повече енергия, докато хапвате парченце от този нискокалоричен цитрус.

4. Ягодите също съдържат 3 калории на всеки плод. Червените плодчета подпомагат изключително храносмилането ни. Знаете ли, че порция ягоди съдържат витамин С повече от същото количество портокали?

5. Карфиолът също ни носи едва 3 калории на цветче. Порция карфиол включва две трети от препоръчителната дневна доза витамин С.

храни без калории6. Аспержите са пълни с антиоксиданти и съдържат едва 6 калории на стръкче. В тях има още фибри и важни витамини, сред които С, А, Е и К.

7. Краставицата има едва 6 калории в парче, голямо колкото два пръста. В този зеленчук има основно вода, затова помага за изчистване на токсините от тялото ни. Консумацията на краставици редуцира теглото и поддържа в отлично здраве сърцето и очите.

8. Лукът има едва 7 калории за филийка от половин сантиметър. Ядете ли лук в умерени количества, бъдете сигурни, че ще изгорите значително повече калории, отколкото има в него.

9. Кайсиите съдържат по 12 калории на всеки плод. Хапвате ли ги често, редуцирате опасността от инфаркт. В тях има високи дози ценни минерали, фибри и витамин С.

10. Марулята носи на 100 грама нищожните 14 калории. Зеленият листен зеленчук е идеален за диета, тъй като е съставена предимно от вода.

сок от червени боровинки11. Червените боровинки са с 15 калории на 100 грама. Малките горски плодчета имат изобилие от антиоксиданти, манган, витамин С и фибри.

12. Динята съдържа в четвърт парче само 16 калории. Този летен плод помага изключително за отличното хидратиране на тялото. Помага още и за отличната сърдечна дейност. Динята води до гарантирано отслабване, тъй като спира натрупването на т.нар. лош холестерол.

13. Празът има на 100 грама само 22 калории. Отличен източник е на витамини С, В6 и К, както на манган, желязо и мед.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

баница с праз на Костадин ФилиповБаница с праз по рецепта на Костадин Филипов

 

14. Зеленият фасул е с 24 калории на 100 грама. Консумацията му помага да имате плосък корем. Пълен е с протеини и важни витамини.

15. Жълтата ряпа съдържа също 24 калории на 100 грама. Идеална е за диетично хранене. Доставя на организма високи нива на витамин С.

зеленчуци, броколи16. Броколите имат 33 калории на 100 грама. Зеленчукът е незаменим източник на витамини К и С. В него има и солидни дози антиоксиданти, калий и фибри.

17. Червеното цвекло е с 36 калории за 100 грама. Източник е на антиоксиданти, желязо и фолиати. Полезен е за предотвратяване на деменция, сваля кръвното налягане и подпомага ефективността при тренировки.

18. Ябълките са с 47 калории на 100 грама. За тях знаете, че „пазят доктора далеч“, тъй като съдържанието на витамини А и С помага за здравето на сърцето ни.

19. Грейпфрутът има 48 калории за един плод. Пием ли сок от горчивия цитрус докато ядем мазна храна, редуцираме теглото с до 1/5, сочат данните от проучване. Семките на грейпфрута също са много полезни.

20. Чесънът е също една от т.нар. храни с отрицателни калории – едва 49 калории на 100 грама. Умерената консумация на чесън ще Ви предпази от грип и настинки.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg