Две изследвания хвърлят нова светлина върху нискомаслените и нисковъглехидратните диети

0

Овесени ядки с банан или кафе с бекон? Планирате да отслабнете през 2019 г.? Предлагаме ви горещи новини от две големи изследвания, които дадоха нова светлина върху ролята на въглехидратите за напълняването. Резултатите дадоха на учените някои указания, но както и други подобни проучвания не могат да определят коя диета е най-добра.

Наричана диета на Аткинс, нисковъглехидратната диета отново е на мода. Виждането е, че рафинираните въглехидрати в храни като белия хляб бързо се превръщат в захари в организма, довеждайки до промени в нивата на енергия и до глад. Твърди се, че като се намалят въглехидратите, загубата на телесно тегло ще е по-лесна, защото организмът ще изгаря мазнини, докато изпитва глад.

Три познати диети, които ни вредят

 

Едното от двете изследвания фокусира вниманието дали вариращите нива на въглехидратите могат да повлияят върху начина, по който организмът използва енергията. Получените резултати не показват, че човек отслабва повече, когато е на нисковъглехидратна диета. Според автора на изследването Дейвид Лудвиг от Детската болница в Бостън, резултатите навеждат на мисълта, че намаляването на въглехидратите може да улесни хората да задържат телесното си тегло, след като са отслабнали. Подходът е най-ефикасен за засегнатите от диабет и хората в преддиабетно състояние.

за жената диети и хранителни режимиЗа жената – 20 диети, с които ще отслабнете трайно

 

Другото изследване установи, че нисковъглехидратните и нискомаслените диети са еднакво ефикасни за намаляване на телесното тегло. Резултатите варират в зависимост от индивидите, но след година участниците в двете групи свалили средно по 6-7 кг. Резултатите не оборват тези от изследването на Лудвиг.

„Ограничаването на преработените храни може да подобри повечето диети, като намали калориите, съобразявайки се с предпочитанията на индивидите“ –

отбеляза един от авторите на второто изследване Кристофър Гарднър от Станфордския университет.

Това е важно, защото човек трябва да привикне към дадена диета, за да може тя да е ефикасна. Закуска от плодове и овесени ядки може да е засищаща за даден индивид, докато друг може да остане гладен след консумирането ѝ.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg