На море по време на бременност: рискове и съвети

0

Навън е лято, а една от най-предпочитаните дестинации за почивка е морето. Жените по време на бременност също не правят изключение от желаещите да посетят Черноморието ни или пък някоя чуждестранна плажна ивица. Но все пак дамите, които очакват в следващите месеци своята рожба, трябва да имат предвид следните няколко неща, преди да отидат на плаж, било то край морето, на басейн или язовир.

Преди да отпътувате за планирана морска почивка, съгласувайте намеренията си с вашия акушер-гинеколог, който проследява бременността. Само той би могъл да ви каже дали е здравословно във вашето състояние да пътувате и да се излагате на слънце.

Морето действа благотворно на организма, включително при бременност. Но все пак бъдете предпазливи – водите му могат да бъдат и коварни.

Ако са твърде студени или твърде дълбоки, могат да предизвикат контракции. Ако са твърде бурни, може да се стигне и до отлепяне на плацентата. Влизайте често за по няколко минути в ясен и топъл ден и стойте на плиткото. Вълните ще облекчат подуването, болката и разширените вени.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Как тютюнопушенето влияе по време на бременността

 

В случай, че предпочитате басейна пред морето, проверете pН нивото на хлора във водата – трябва да е в диапазона 7,4 – 7,6. Хормоналните промени предизвикват промяна във влагалището (увеличените нива на прогестерон намаляват естествената киселинност), което отслабва естествената защита срещу гъбички и бактерии. Препоръчително е след всяко влизане в морска или в хлорирана вода да използвате интимен сапун за регулиране на киселинността.

Как ни вреди хлорираната вода в басейнитеКолко опасна е и как ни вреди хлорираната вода

 

Избягвайте да се излагате прекомерно под преките слънчеви лъчи.

Плажувайте само в ранните сутрешни часове до 11.00 ч. и след 16.00 ч.

Най-рискови се считат първите и последните 3 месеца от вашата бременност, като тогава трябва да се внимава много.

Задължително носете шапка с периферия или козирка, която да ви предпази от топлинен удар.

Сърфът, плаването с ветроходна или надуваема лодка, водните ски, гмуркането с шнорхел и всички спортове, криещи пряка или косвена опасност за вас и бебето, са строго забранени. Можете обаче да плувате (като съчетавате с водни упражения), да карате колело или просто да се разхождате боси по плажа сутрин рано или по залез слънце. Движете се за удоволствие и почивайте, щом се уморите.

крем против слънчево изгарянеРастителни масла срещу слънчево изгаряне – за или против

 

Ползвайте задължително слънцезащитна козметика с най-висок фактор, 30 или 50 например, тъй като по време на бременността кожата е чувствителна и често се появяват пигментни петънца. Вие може да предотвратите появата им или поне да ги намалите, като защитите кожата си със съответната козметика.

През цялата бременност трябва да консумирате 2 л. повече вода дневно от обичайния прием. За всеки час на слънце се полагат поне 250 мл.

Можете да разнообразявате със студен чай от джинджифил, лимон или лимонова трева, който действат изключително разхлаждащо. Избягвайте кофеиновеите напитки и солта (стимулира подуването), непреработените и сурови продукти. Подбирайте менюто си внимателно и винаги носете закуска в чантата си.

Стремете се към максимална почивка. Четете, разхождайте се, спете (под сянка), спортувайте. Поддържайте телесната си температура умерена (вземайте често душ и стойте в добре охладено помещение) и при всяка възможност вдигайте краката си на високо. Ако правите туристическа обиколка, сядайте от време навреме да си починете – така ще си спестите болките в гърба и кръста по-късно. Използвайте репеленти против насекоми и избягвайте СПА процедури, които могат да навредят на бебето (кални бани, ароматерапия, термални вани, сауна…).

Не ставайте прекалено обсебени от евентуалните рискове. Просто бъдете предпазливи и се наслаждавайте на момента. Хубаво лято!

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg