10 задължителни храни за зимата

0

През зимата понижаването на температурата се свързва най-вече с по-голямата заболеваемост от респираторни и вирусни инфекции. Но студеното време и свързаният с него негативен ефект върху здравето, може да бъдат надхитрени по много прост начин, с помощта на тези съставки в кухнята, която ще укрепят нашия имунитет. Достатъчно е да се запасим с правилните хранителни продукти, за да подсилим организма. Ако искаме да подобрим имунитета при студено време, то тези 10  храни не бива да липсват през зимата в нашия хладилник.

Зелен чай

Зеленият чай не само спомага за намаляване на теглото, но също така съдържа антиоксиданти, необходими за поддържането на здравето. Зеленият чай защитава тялото срещу действието на оксидантите и свободните радикали, които могат да предизвикат различни увреждания в организма.

Сладки картофи

През зимата заменете традиционните картофи със сладки! Защо? Защото от гледна точка на хранителната стойност на сладките картофи, ползите за здравето от тях са много повече от традиционните картофи. Сладките картофи са по-богати на антиоксиданти.

Чесън

Чесънът е компонент, който ефективно помага в борбата с настинките. Той съдържа калций, калий и серни съединения, които помагат да се отървем от нежеланите бактерии.

чесново млякоС чесново мляко лекувате много заболявания! Ето как да го приготвите вкъщи

Сьомга

Сьомгата е богата на протеини риба, подходяща за получаване на необходимите хранителни вещества, като мастните омега-3 киселини. Колкото повече от тях консумираме, толкова се увеличава шансът да не се разболеем.

Миди

Мидите съдържат витамин С, витамин Е и много антиоксиданти, които укрепват тялото.

Куркума

Подправката куркума не само придава приятен аромат на ястията, но и притежава качества, които се борят с инфекциите и възпалението.

Ето какво прави лъжица куркума на ден с организма

 

Брюкселско зеле

Брюкселското зеле е източник на много витамини, включително A, B1, B2, B5, B6, C, E, H и K. Консумирането само на около 150 г от този зеленчук, ще покрие сто процента от дневната нужда на организма от витамин С.

Копър

Добавянето на копър, в чийто състав витамин С е около 20%, като подправка към ястията постоянно ще увеличава устойчивостта на организма към инфекциозните заболявания. Редовната консумация на копър унищожава бактериите и вирусите в организма.

Кисело мляко

Киселото мляко съдържа пробиотици, които помагат на организма в борбата с инфекциите. Киселото мляко съдържа бактерии, които подпомагат храносмилането.

диета с кисело мляко и картофиЗимна диета с картофи и кисело мляко топи 5 кг за 3 дни

 

Червен пипер

Както е известно, витамин С е от съществено значение за укрепване на имунната система. Червеният пипер съдържа два пъти повече витамин С, отколкото цитрусовите плодове. Консумирането на пет различни вида плодове и зеленчуци на ден, може да осигури повече от 200 мг витамин С, и по този начин естествено да подсили съпротивата на организма срещу болестите.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg