Търси се мотивът на „камикадзето“ от Germanwings

0

Разследващите ще трябва да намерят черната кутия, за да изяснят и защо опитният капитан на Airbus е напуснал кабината минути преди авиокатастрофата

Вторият летец (ко-пилот) на злополучния самолет на Airbus 320 на Germanwings е  насочил умишлено самолета към планината. Това заяви на 26 март прокурорът на Марсилия Брис Робен по време на пресконференция в аеропорта на френския курортен град.

Френският прокурор обобщава, че засега е станало ясно само, че трагедията с полета 4U9525 е свързана с решенията на ко-пилота, заключил се в кокпита:

„Вторият пилот извърши наведнъж няколко осъзнати действия, които доведоха до катастрофата. След като капитанът на въздухоплавателния съд му е предал ръководството на полета и излязъл от кабината, Андреас Лубиц е заключил вратите и въвел в действие автоматичния механизъм за снижаване“

Андреас ЛубицСлед като се озовал сам в кабината, 28-годишният втори пилот започнал да се цели в планина, подобно на това, както са правели японските летци – камикадзета по време на Втората световна война. Така, „той съзнателно се е заключил и започнал да насочва самолета надолу“, става ясно от думите на френския следовател:

„След това ко-пилотът не реагира на усилващите се чукания по вратата на кабината, както и на призивите на диспечерите, опитвали се да се свържат с екипажа. В продължение на цялото снижаване на самолета се чува тежкото дишане на Лубиц, макар и да е било уж нормално“.

Прокурорът обясни, че пътниците обаче разбрали за това, че са на метри от катастрофата, едва в последната минута преди сблъсъка.

„Според данните на бордовaта самозаписвачка, пасажерите на самолета забелязаха наближаващото падане едва в последния момент. Виковете се чуват само в последната минута на записа“.

Версията за терористична атака обаче засега не се изглежда достоверна, стана ясно още от думите на прокурор Робен:

„Никакви свидетелства за това, че става дума за терористична атака, не са налице. На мястото на трагедията пристигнаха семействата на двамата пилоти, но те се намират отделно от роднините на другите жертви“.

Следователите допълват, че въпреки че черната кутия все още не е открита, на 25 март е започнала експертизата на останките на загиналите. На следствието обаче все още предстои нелеката задача да разбере какво точно е станало на борда и в частност:

да изясни причината, поради която първият пилот е напуснал кабината, но се знае, че до края на полета там се е намирал само един летец.

Андреас ЛубицГерманските медии се опитаха да установят пълната самоличност на двамата мъже немци от екипажа. Казвали са се Патрик Зондерхайм и Андреас Лубиц. За това пишат по думите на свои източници, пожелали анонимност, германският таблоид Bild и френското списание Paris Match. Германската агенция DPA също разкрива, че

„ко-пилотът е немски гражданин, родом от Монтабаур, град в Райнланд-Пфалц – на 90 км от Франкфурт на Майн. Младият мъж е живеел с родителите си, като освен това е притежавал и апартамент в Дюселдорф“.

Един от пресаташетата на германския национален авиопревозвач Lufthansa потвърди официално, че ко-пилотът на полет 4U9525 е работил за компанията от септември 2013 г. Пилотът е имал обаче само 630 летателни часа, но пък по-рано е работил в Школата за гражданска авиация на Lufthansa.

Наложи се за трагедията да дават обяснения и подчинените на германския канцлер Ангела Меркел в правителството. Така, министърът на транспорта на ФРГ Александер Добринд в тази връзка бе принуден да припомни, че като цяло

„всички пилоти на Lufthansa минават редовни психотестове и данните от тези прегледи ще бъдат предадени на прокуратурата“.

Първият пилот Патрик Зондерхайм също беше работил за Lufthansa и Germanwings, но доста по-дълъг период от време, отколкото младият му колега – цели 10 години. Затова има и около 10 пъти по-голям опит от ко-пилота – цели 6 000 летателни часа на борда на аналогичните Airbus A320.

Френското радио Europe1 публикува интервю с анонимен колега на първия пилот в самолета на Germanwings – описва го като „много опитен авиатор, с отлично професионално поведение, баща на две деца“.

„Аз на всички 100% съм сигурен, че той е направил всичко, каквото е могъл. Той е баща на стабилно семейство, отговорен и ценен командир, един от най-добрите в компанията ни“.

При катастрофата във френските Алпи на 24 март загинаха общо 150 души. Сред тях бяха не само двамата пилоти и четиримата души екипаж, но и всичките 144 пътници на самолета на Germanwings по линията Барселона (Испания) – Дюселдорф (Германия).

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg