Кап. Джордж Бърк – единственият оцелял в катастрофа с военен самолет край Шелвил, Калифорния

0

Как съдбата може да преобърне живота ти, след като си единствения оцелял сред 14 военни в тежка самолетна катастрофа? Историята на капитан Джордж Бърк продължава да вълнува вече близо половин век. Джордж Бърк е пенсиониран капитан от Военновъздушните сили на САЩ след тежкия инцидент през 1970 г. Днес той е писател и мотивационен треньор.

Джордж БъркБъдещата бейзболна надежда Джордж Бърк идва на бял свят в Питсбърг на 9 юли 1941 г. Още като ученик – между 1952 г. и 1955 г., играе в три бейзболни отбора в родния си град. Той е левичар и винаги е бил питчър (играч, който подава) на първа база. Състезателната му кариера се развива успешно и той сбъдва мечтата си да бъде част от Висшата бейзболна лига. Тежка травма на лявата му ръка (която е и водеща не само в спорта при него) обаче, прекъсва неговото професионално спортно развитие.

През 1963 г. Джордж завършва Ейдриън бизнес колидж. След това се дипломира и в училището за обучение на офицери през май 1964 г. с ранг лейтенант. Джордж е разпределян последователно във военновъздушната база Кислер, в Английската военновъздушна база в Лос Анджелис, в Базата на военновъздушните сили „Матер“, Калифорния. Доброволец е и във войната във Виетнам. Капитан Бърк е назначен като главен надзорник и контрольор на Радарните установки.

Весна ВуловичДа оцелееш след падане от над 10 000 метра – удивителната история на стюардесата Весна Вулович

През юли 1968 г. започва първата мисия на Джордж Бърк в базата Da Nang AB, Югоизточна Азия, където печели наградата „Командир на годината“. В този период Da Nang AB е било най-натовареното военно летище в света.

Джордж Бърк1970 година е преломна в живота на капитан Бърк. На 4 май, четири минути след излитането си военният самолет Convair T-29, на около 920 метра над земята, възниква технически прблем. Пилотската страна на пилотската кабина пламва, а капитанът на полета Робърт Робинсън-младши загива моментално. Вторият пилот не успява да удържи контрола и машината се разбива в горски район. Военните са летели от военновъздушната база Хамилтън до Спокан, щата Вашингтон, където е трябвало да извършат оперативен анализ.

Установено е, че самолетът претърпява бърза декомпресия и масивна структурна повреда, което е и основната причина за авиокатастрофата близо до Шелвил, Калифорния.

Джордж Бърк

От всички 14 военни на борда единствен оцелява Джордж Бърк. Той е с тежки изгаряния и многобройни вътрешни травми.

Джордж е имал над 65 на сто изгаряния по тялото и множество вътрешни разкъсвания. Неговото оцеляване и спасяване се определя като истинско чудо. Ветеранът от войната във Виетнам прекарва в интензивно отделение 90 дни и още година и половина в болница. Той е парализиран, без надежди да проходи отново. През 1971 г. кап. Джордж Бърк е пенсиониран от американските ВВС.

Джордж Бърк

На 1 януари 1999 г. капитанът публикува първата си книга – „Мостът, който никога не прекосих: в търсене на смисъла от оцеляването“. Следват още три, в които разказва за това тежко преживяване.

Джордж БъркВ началото на втория си живот, Джордж Бърк споделя, че в състоянието си на кома, след трагедията, е видял мост, врата и светлина. Бърк вярва, че всеки един от нас има ангел хранител. Днес 77-годишният бивш военен е мотивационен треньор, а неговите послания за вяра, постоянство, надежда, емпатия и целеустременост вдъхновяват хората при срещите с него.

БахияБахия Бакари – единствената оцеляла след самолетна катастрофа и 13 часа сред акули в океана

През юни 2014 г. на мястото на катастрофата бе открит мемориал – пейка с имената на загиналите (на снимката), а на церемонията присъстваха капитан Бърк и членове на семействата на жертвите от полета.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg