Клиника в Дюселдорф потвърди психозата на втория пилот в самолета на Germanwings

0

Лубиц отговаряше на условието да лети при редовни медицински прегледи, опонира изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор

Клиника в Дюселдорф потвърди за наличие на психическо заболяване у втория пилот на падналия Airbus 320 на германската авиокомпания Germanwings Андреас Лубиц. Това стана ясно от сайта на специализираната болница, цитирана от международни медии.

lubitz02

Разследващите изнесоха кашони и торби с лични вещи на Лубиц

Според някои като американската агенция Associated Press (AP) ко-пилотът на падналия във френските Алпи още през февруари и началото на март 2015 г. се е лекувал в клиниката. При претърсването на дома на младия пилот са намерени медицински документи, от които става ясно, че той е бил болен и му е било предписано лечение с медикаменти.

                         Психично-болният изненадал всички?

На 10 март т.г. лекарите завършили и диагностичното обследване на Лубиц, след което е бил изписан. В клиниката не съобщиха подробности за лечението на пилота, като посочиха за основание наличието на лекарска тайна. Те обаче не пропуснаха да подчертаят, че

„Лубиц не минаваше курс за борба с депресия“.

Германският таблоид Bild („Билд“) обаче опровергава това твърдение на лекарите на Андреас Лубиц, като им припомня, че още „преди шест години се е лекувал в психиатрия”. Вестникът разкрива засекретеното здравно досие на Лубиц, от което става ясно, че „той е страдал от тежка депресия“.                                                  

Lubitz04

Андреас Лубиц

„Пилотът е имал пристъпи на страх и паника. Нещо повече –

 по време на обучението му в „Луфтханза” на няколко пъти  

е отбелязвано в докладите, че той е временно неспособен

да лети и е доста слаб психически.“                                                               

Според изданието, Лубиц е имал и проблем в със своята годеница, разказали пък съседите на семейството му от родното градче Монтабаур:

„беше изнервен и заради отношенията с приятелката си. Наскоро той се беше разделил с нея“,

При обиските в дома на Андреас в Дюселдорф са иззети лични предмети на загиналия. Говорител на полицията съобщи, че сред тях „има вещи, които могат да хвърлят светлина върху разследването“. Лубиц страдал от тежка депресия, имал пристъпи на паника, очаква се да се потвърди и от резултатите на обиските в дома на Лубиц в Дюселдорф и на родителите му в близкия гр. Монтабаур. Цялата документация, сързана с лечението на пилота, също е предадена на Прокуратурата на гр. Дюселдорф.

От нея засега стана ясно, че пилотът е имал болничен лист за деня на катастрофата и има улика, която го доказва също така, че е:

„пазел в тайна факта, че е разполагал с медицинска препоръка да не бъде на работа в деня на инцидента“.

За това също от германската прокуратура, след като по-рано оттам заявиха, че ко-пилотът все още бил в болничен, когато е излязъл за фаталния полет от Барселона за Дюселдорф. В Germanwings заявиха обаче, че

„вторият пилот не ни е уведомявал официално, че е болен и, че се е намирал в болничен по искане на наблюдаващия го лекар“.

lubitz03             Екшън и драма на хиляди метри над Земята

Следователите установили, че точно преди снижаването и падането Любиц останал в кабината сам – командирът на екипажа Патрик Зонденхаймер е излязъл в салона.

След това ко-пилотът е блокирал врата към кокпита и е нагласил в настройките на автопилота за снижаване до височина от 30 м. Любиц не е реагирал и на молбите на Зонденхаймер да му отвори вратата. Разбра се още, че първият пилот се опитвал да нахлуе в кабината, докато Лубиц е снижавал самолета:

„Първият пилот се е опитвал да разбие вратата на кабината с брадва“

Германският вестник Bild („Билд”) допълва, че представители на Germanwings потвърдиха, че наистина такива действия може да са били предприемани, след като персоналът е запознат за наличие на:

„брадва като част от стандартния сет с инструменти в оборудването на Airbus“.

Ангела Меркел, Франсоа Оланд, Мариано РахойНа борда на падналия на 24 март по вината на ко-пилота на авиолайнера се намираха 150 души, вкл. двамата пилоти, персонала и пътниците. Междувременно, все още продължава спасителната операция по издирване на телата на пътниците от трагичния полет – представители на френската полиция отчетоха пък, че „от местопроизшествието до мястото на падането на Airbus A320 сс открити и иззети между 400 до 600 фрагмента на човешки тела“.

Последствието не остана незабелязано не само от регулаторните органи и властите на Франция и Германия, но и от страна на самите европейски авиопревозвачи.

След катастрофата германските авиокомпании и някои от европейските им конкуренти обаче проявиха елемент на саморегулация, като обявиха активиране на

„Правилото за двама души в кабина», което забранява да се оставят насаме с органите за управление на самолета“,

стана ясно от сайта на Федералното управление на въздушния транспорт. Подобно правило засега бе задължително само в САЩ, но не и в Европа.

Carsten Lufthansa

„Нашата компания подбира пилотите си изключително внимателно, а Лубиц отговаряше на изискванията“,

оправда се пък изпълнителният директор на Lufthansa Карстен Шпор.

„В лиценза за пилот, който той в крайна сметка получава, е отбелязано, че може да лети, но трябва да се подлага редовно на специални медицински прегледи“, коментира германският топмениджър относно кризисната ситуация около катастрофата в интервю за СNN.

 

 

 

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg