Европа приключи с „Лада“, засега

0

ЛадаСпрени за неопределен период от време са продажбите на всички автомобили „Лада“ в целия Европейски съюз. Причината – нормативни изисквания, които влязоха в сила още на първи ноември миналата година. Новината е била потвърдена лично от официалния дистрибутор на руската компания в Германия Lada Automobile GmbH.

Според новите условия всички нови коли, които са били в продажба на територията на общността, е нужно да бъдат серийно снабдени със специални датчици за налягането в автомобилните гуми. Дори и с близък до този електронен модул не разполага нито един от модификациите на „Lada“, които са представени на европейския пазар. Става въпрос за актуалните модели Taiga 4×4, Kalina и Granta.

ЛадаОт руския автомобилен гигант АвтоВАЗ уверяват немския дистрибутор Lada Automobile GmbH, че правят всичко възможно по въпроса със снабдяване на колите им с необходимите датчици.

Производителите на „Lada“ са уверили, че съвсем скоро ще предложат решение на належащия проблем. От компанията дори ще търсят опция да бъдат монтирани чужди климатици в руските автомобили, защото тези на федерацията по никакъв начин не покриват техническите норми на Брюксел.

Автоекспертите и анализаторите на автомобилния сегмент твърдят, че автомобилите „Lada“ имат слабо, но пък за сметка на това доста стабилно търсене в повечето страни от Евросъюза. Данните на АвтоВАЗ за 2013 г. на Стария континент показват, че са продадени точно 5 561 коли с марката „Lada“.

ЛадаЦифри за отминалата 2014-та няма, но специалистите в сектора не очакват изненади или драстична разлика в продажбите. Всички са единодушни в едно – най-известният руски модел в Германия остава „Лада Нива“, чието име в Германия е Taiga 4×4.

Още преди близо три месеца концерна АвтоВАЗ заяви, че предвижда да възстанови „пълномащабния“ автомобилен износ в Швеция. В скандинавската страна ще бъдат продавани моделите Kalina, Largus и Granta.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg