Предизвикателството БДЖ или как ще /ги/ стигнем

0

13 август 2015 година – ремонтните дейности на Централна гара София текат с пълна пара!

„Гарата е построена преди повече от 40 години и оттогава до днес не е направен нито един съществен ремонт на приемното й здание“,

казва преди повече от година, когато започна ремонтът тогавашният заместник-министърът на транспорта Петър Киров /обявен за едно от задкулисните назначения в кабинета „Орешарски“ поради конфликт на интереси/.

Тогава беше обявено, че се очаква реконструкцията да завърши в края на 2015. На поставения от мен въпрос „По план ли вървят ремонтните дейности на Централна ЖП гара София и кога се очаква да приключат?“, ми отговориха следното:

„Към момента дейностите по рехабилитацията на приемното здание протичат по график. Възникналите непредвидени работи по усилване на конструкцията дават основание да се смята, че е възможно да има удължаване на срока на договора.“

Това е официалният отговор от ДП НКЖИ. Както разбирате и Вие, от компанията не се ангажират с конкретни срокове. През това време ние, пътниците сме изправени пред редица предизвикателства.

БДЖ

Едно от тях е информационното затъмнение. Изглежда невъзможно да се разбере на кой перон е композиран всеки един влак. Има проблем с изправността на информационните табла на територията на Централна гара София!  По думите на служителката на гише „Информация“ таблата са в неизправност от седмица. Но ето какво гласи официалният отговор от пресцентъра на ДП НКЖИ:

„Информационните табла са малка част от системата „Трафична информация“. В момента системата се надгражда. В периода на експлоатацията до момента е имало 4 изключвания за по 10 мин. На 12.08.15 в 8.00 ч. системата е прекъснала от токов удар, породен от извършвани строително-монтажни работи. Проблемът е отстранен своевременно в 10.00 ч. същия ден.“

Както забелязвате, от ДП НКЖИ, може би съвсем тенденциозно не отчитат прекъсването на информационните табла на въпросния 13 август 2015 г. Още повече не става ясно кога са били другите четири прекъсвания и за какъв нериод от време са продължили. Явно, Национална компания „Железопътна инфраструктура“ е напълно незаинтересована от затрудненията, които клиентите на БДЖ изпитват, както се окзва, почти ежедневно.

Логичният въпрос е коя е фирмата, която извършва подръжката на информационните табла по време на ремонтните дейности. Ето отговорът и на поредния ми въпрос, зададен писмено на пресцентъра на ДП НКЖИ:

„Поддръжката се извършва от ДЗЗД „ГБС – Централна гара“, което е изпълнител на ремонта на гарата. Системата за „Трафична информация“ е част от дейностите, включени в обхвата на ремонтните работи.“

По информация на източници от БДЖ научих, че е наета допълнително софтуерна фирма, чието име, както виждате и Вие, е спестено от страна на Национална компания „Железопътна инфраструктура“.

Правото на информираност и правото на свободно придвижване са заложени в Европейската конвенция за правата на човека. През последните години високоскоростната железопътна мрежа на територията на ЕС се разраства бързо, което води до икономии на време и пари за пътниците.

Къде сме ние!? Все още качеството на железопътната инфраструктура и предлаганите от БДЖ услуги са извън всякакви класации. Дълговете на „Холдинг БДЖ“ към 22 май т.г. са малко над 550 млн. лева. А всички ние очакваме качествено обслужване. А дано, ама надали!

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg