Със SKYLEADER 600 България пак е част от авиобизнеса

0

Минаха се сто лета и зими от първия сглобен български самолет. Родната авиация винаги е била класа над тази на останалия свят – ние сме инженерните мозъци, новаторите, българите първи метнахме бомба от самолет, първата жена пилот на тежък тип летателен апарат в света е българка. Доказателствата, че сме част от история в този вече незаменим елемент от нашият живот, са много.

През далечната 1952 година спира производствената дейност и на последният самолет в България, от тогава до днес ние нямаше как да се похвалим, че строим машини-птици.

През месец август 2015 г. започна сглобяването на ултралеките самолети SKYLEADER 600, създадени в завод на фирма „Ихлаван еърплейнс“ (Jihlavan Airplanes) в Чехия. Български военни пилоти и авиоинженери от компанията ACB са взели лиценза за разпространение на самолетите в Гърция, Румъния, Полша и България.

SKYLEADER 600

Двуместните самолети ще се монтират в база на завод „Терем-Летец” ЕООД в столичния квартал „Враждебна“. С новия български ултралек самолет може да се стигне до Черноморието за два часа с 30 литра обикновено гориво Бензин A-95, със скорост от 220 км/ч. Независимо от скоростта, разходът е 15 л/ч. Максималната скорост е 265 км/ч, с двигател 100 к.с., а теглото му е малко повече от 600 килограма, с всички екстри.

SKYLEADER 600

Сигурно вече се чудите колко струва това удоволствие? За кого е предназначен SKYLEADER 600? Как може да се купи?

Двуместните самолети могат да се купят, след като бъде направена поръчка на фирмата-дистрибутор за България. От там твърдят, че SKYLEADER 600 е предназначен за обучения, удоволствие, специални куриерски услуги. Удобното превозно средство за всяка влюбена двойка, която иска да прелети над света, без да бъде притеснявана. Ниският разход на гориво е бонус към това, че най-обикновената машина с базово ниво на оборудване струва 80 000 евро, а в оптимизиран вариант 150 000 евро и нагоре.

Сега очакваме да излезе първият самолет от завода, да се направи теста му, да се демонстрира и да се докаже, че дори 100 години след първият патент, ние, българите сме не само едни от най-добрите пилоти в света, но и конструктори на летателни апарати.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg