Внимание! Тези 8 признака подсказват недостиг на витамин В12, не ги пренебрегвайте

0
Споделете тази статия, за да достигне до повече хора:Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0

Дефицитът на минерали в организма е доста по-осезаем от този при липсата на витамини. Знаете ли, че всеки един на четирима души страда от недостиг на така важния за отлично здраве витамин В12? Предлагаме Ви признаците, които тялото ни дава при недостиг на този витамин, както и няколко лесни насоки за набавянето и регулирането на неговия дефицит.

Витамин В12

Този витамин е известен като „енергийния“ витамин. Нещото, което Ви осигурява необходимата енергия в късния следобед на деня. Някои го приемат, за да получат необходима сила при интензивни кардио упражнения в залата.

Витамин В12 е познат още и като чудното вещество, което редуцира телесното тегло, доста популярен е в специализирани клиники за сваляне на килограми. Ето защо, хората буквално полудяват по този витамин, а във въпросните т.нар. дебелариуми дори осигуряват инжекции с фиксирани дози витамин В12, признават минали терапията и отслабнали пациенти.

Но, витамин В12 не предлага „истинска“ енергия от само себе си. Въпреки това, ако сте с диагноза мегалобластна анемия (състояние, при което се чувствате уморени и отпаднали), рязкото увеличаване на приема на B12 със сигурност ще Ви направи да изглеждате все едно имате цялата енергия на планетата. Това се дължи на факта, че този витамин има съществена функция в образуването на червените кръвни клетки (еритроцити). Те разнасят кислорода в целия организъм. А ние искаме кислородът да се задържа за по-дълго в тялото ни, нали? Логично е – самият кислород в кръвта ни ни изпълва с жизненост и прилив на енергия.

недостиг на витамин В12

Ето защо витамин В12 е необходим за Вас

Според д-р Джоузеф Меркола, витамин В12 подпомага правилното случване на различни важни функции в организма, сред които:

недостиг на витамин В12– секреция на надбъбречната жлеза;
– циркулация на всички течности в тялото;
– образуването на червените кръвни телца;
– периферната нервна система;
– храносмилането;
– усвояването на желязо;
– метаболизмът на мазнини и въглехидрати;
– растежът и развитието на нервните клетки;
– здравата репродуктивна система при жените.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

витамините според възрасттаВитамините, които е препоръчително да пиете във всяка възраст

 

Уязвими групи към дефицит на витамин B12

В някои храни има достатъчни дози витамин В12, но същуствуват и продукти, чиято консумация не е достатъчна, за да запазите оптималното му ниво в организма. Ето най-честите високорискови групи, които трябва да съблюдават за набавяне с допълнителни дози витамин В12 всеки ден:

– Лица над 60 г., които не произвеждат достатъчно стомашна киселина;
– Пациентите с автоимунни заболявания, като Цьолиакия (Глутенова ентеропатия) или Болест на Крон;
– Веганите и вегетарианците;
– Диабетици на метформин (лекарство, което пречи на усвояването на витамин В12).

Признаци на недостиг на витамин В12

недостиг на витамин В12– Невъзможност да държите очите си отворени. Това е така, защото кръвта Ви не изобилства от кислород и нямате енергията, от която се нуждае Вашето тяло;
– Имате мускулни схващания, усещате обикалящ гъдел по тялото или т.нар. „бодеж с иглички“. Това показва, че имате проблеми с периферната нервна система, резултат от занижените нива на витамин В12;
– Загуба на паметта също е предизвикана от недостиг на витамин В12 – често срещано при младежите, които са твърде малки за развитие на коварната деменция;
– Чувство на нестабилност или замаяност – тези симптоми също подсказват, че кръвта Ви не е достатъчно снабдена с кислород;
– Жълтата кожа е причинена от влошено състояние на червените кръвни телца. Този отличителен жълт пигмент се отделя, когато те са разкъсани. Ако не сте снабдени с витамин В12, тялото Ви няма да е в състояние да произвежда стабилни клетки;
– Гладък език – този симптом се изразява в загубата на папилите или чувствителността им, с която разпознавате вкусовете;
– Усещане за безпокойство и тревога също подсказва за липсата на витамин В12. Този витамин е отговорен за производството на „щастливите“ хормони серотонин и допамин;
– Увреждане на очните нерви, което води до проблеми със зрението, сред които размито или двойно виждане. Тествайте Вашите нива на витамин В12 всеки път, когато забележите сенки под очите си.

Причини за нетостиг на витамин В12

Витамин В12 е един от най-пренебрегвани витамини. Недостигът му може да бъде предизвикан от множество причини, но ето най-често срещаните:

– Стомашните киселини пречат на правилното усвояване на витамин В12 в организма;
– Азотният оксид, известен още като райски газ унищожава витамин В12 в тялото ни;
– Бактерията Хеликобактер пилори – единственият микроорганизъм, който може да оцелее във висококиселинната стомашна среда не позволява на тялото да абсорбира витамин В12;
– Операция на стомаха за намаляване на теглото променя храносмилателните механизми. Може да повлияе на усвояването на витамин В12;
– Ако консумирате повече от 4 чаши кафе всеки ден, имате 15% по-малко витамин В12, отколкото тези, които не пият кафе. Причината – увеличава се киселинността в стомаха – основният бич за витамин В12.

Хранителни източници на витамин В12

Растенията не се нуждаят от витамин В12 за техните метаболитни процеси и те не произвеждат този витамин. Това означава, че може да получите витамин В12 единствено от храни от животински произход и такива и подсилени храни. Ето някои от тях:

Риба и морски деликатеси – сардини, сьомга, риба тон, риба треска, скариди, миди;
Месо – телешко, свинско, пилешко, агнешко, козе, пуешко.
Млечни продуки – краве мляко, твърдо и меко сирене, домашно сирене, крема сирене, кисело мляко.
Яйца – жълтъците съдържат всички витамини и минерали.
Продукти за вегани и вегетарианци – хранителна мая (флейк), подсилено кокосово мляко, темпе.

Витамин В12 е водно-разтворим витамин, който се съдържа в храни от животински произход. Въпреки че консумацията на месо позволява най-бързото му набавяне, някои хора не могат да го абсорбират ефективно. Ето защо, правете си редовно изследвания във връзка с наличието на витамин В12 в организма Ви. Консултирайте се с Вашия лекар, ако се чувствате отпаднали, без осезаема причина. Внимателно наблюдавайте състоянието си за признаците, подсказващи липсата на витамин В12, които посочихме по-горе.

Неприятното е, че недостигът на витамин В12 не се отчита често от лекарите. Това може да доведе до тежки нарушения, засягащи всички органи и системи и може да застраши или отнеме живота Ви. Положителното е, че ако бъде уловен навреме, липсата на витамин В12 е едно от познатите и най-лесно лечими нарушения в човешкия организъм.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

минерали, три минерала, йод, магнезий, цинкКакво се случва с тялото ни при недостиг на тези три ключови минерала

 

признаци за дехидратация и липса на вода в организмаПризнаци, които подсказват липсата на вода в организма

 

Недостигът на магнезий води до по-бързо стареене на тялото ни. Олигоелементът участва и в растежа на костите, спомага за съкращаването на мускулите, необходим е за добрата работа на мозъка и нервната ни система. Функцията му е важна и в образуването на антитела и предпазването на организма ни от инфекции. В повечето случаи човек получава чрез храната само част от нужната дневна доза магнезий. Според скорошни изследвания 77 на сто от жените и 72 на сто от мъжете изпитват недостиг от този елемент. Мъжете трябва да приемат по 420 грама на ден, а за жените препоръчителната доза е 360 грама. Страничните ефекти от недостатъчното количество магнезий в тялото ни са обща умора, сърцебиене, раздразнителност, изтръпване на пръстите, лош сън, гърчове, чупене на ноктите, и дори цъфтеж на косата. В случаи като тези се препоръчва медикаментозно приемане на магнезий за около месец, но след консултация с лекар.Кога организмът ни изисква магнезий

 

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg