Съвети за правилно хранене на д-р Хироми Шиния

0

Д-р Хироми Шиния е роден в Япония през 1935 г. Той е изобретател на електрохирургичната полипектомия, която позволява отстраняване на полипи от дебелото черво без използването на инвазивна хирургия. Автор е на редица книги и научни публикации.

the-enzyme-factor д-р Хироми Шиня за правилното храненеС над 2 млн продадени копия на японски език книгата му The Enzyme Factor е базирана на медицински наблюдения. В течение на десетилетия в клиничната практика и изследване на стотици хиляди хора д-р Шиния е разбрал, че когато стомашно-чревния тракт на човек е чист, то организма може да се пребори с всякакъв вид болести – от сърдечно-съдови, диабет, рак на дебелото черво, рак на простата, болест на Крон, улцерозен колит, заболяване на бъбреците и пр.

Правилно хранене и природосъобразен начин на живот са от ключово значение за възникването и лекуването на подобни заболявания.

Така например при клинични проучвания на пациенти с рак на дебелото черво в ранен етап (преди да е поставена диагноза) може да се спре развитието на заболяването. В своята практика д-р Х. Шиния е видял стотици хиляди стомаси и черва и разпитвал всеки от тях за навиците им на хранене. Здравите черва са чисти, меки, розови, с прозрачна слуз и невидими кръвоносни съдове. Болните са подути, на петна, със сбръчкана лигавици, с язви.

Ензимите са белтъчни катализатори, които са необходими за поддържане на живота. Те отговарят за транспортирането на хранителни вещества, храносмилането, детоксикацията, доставката на енергия и пр. Има над 5000 вида жизненоважни ензима. Някои храни изискват специфични ензими, за да бъдат разградени и затова трябва да бъдат избягвани.

За целите на своите клинични проучвания д-р Шиния изисква от пациентите си да попълнят въпросник с подробно описание на храните, които са консумирали и навиците си на живот като консумация на алкохол, тютюнопушене, продължителност на съня, консумация на вода, употреба на слабителни и дефекация.

Ето топ 10 на нещата, които да избягваме:

  1. Прекалено много животински протеин от червено месо
  2. Млечни продукти като краве мляко, сирене, кисело мляко
  3. Зелен чай, китайски чай, английски чай (не повече от 1-2 чаши на ден)
  4. Кафе
  5. Сладкиши и захарни изделия
  6. Никотин
  7. Шоколад
  8. Мазнини и различни масла
  9. Бяла готварска сол (препоръчва морска сол с минерали, хималайска сол)
  10. Алкохол

Препоръки на доктор Хироми Шиния за добро здраве

  1. Нека 85-90% от храната да е на растителна основа

50% да е от пълнозърнести храни, кафяв ориз, пълнозърнести тестени изделия, ечемик, различни видове бобови култури, грах, леща.

30% да е от жълти и зелени зеленчуци, кореноплодни като картофи, моркови и цвекло. Включете в менюто си и водорасли.

5-10% плодове, семена и ядки

  1. Соево, оризово и бадемово мляко

10-15 % протеини от животински произход

Риба от всякакъв вид, но за предпочитане дребни риби, тъй като големите съдържат живак.

Домашни птици като пиле, пуйка, патица

Да се избягват свинско, телешко, агнешко и говеждо месо.

д-р Хироми Шиня за правилно хранене

  1. Храни, които да добавите към Вашата диета:

Билкови чайове, водорасли /може и на таблетки като хранителни добавки/, бирена мая (добър източник на витамини Б комплекс и минерали), ензимни добавки, мултивитамини и  минерали, рибено масло

  1. Вода с подходяща pH

Възрастните трябва да пият по 6-10 чаши вода на ден. Докторът съветва да се изпиват 1-3 чаши след събуждане сутрин. По 2-3 чаши 1 час преди всяко хранене.

  1. Ежедневна грижа за червата

Не приемайте лаксативи. Не си набавяйте фибри от хранителни добавки. Консумирайте храни, които са с високо съдържание на фибри.

  1. Опитвайте се да избягвате зависимостта от лекарства

Всяко произведено от човека лекарство има както положителен ефект, така и доста странични реакции. Някои от тях сериозно увреждат бъбреците и черния дроб. Заболявания като артрит, подагра, остеопороза и дори диабет могат да бъдат контролирани с подходяща диета и упражнения.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

диабет, суровоядствоВальо от Казанлък преодоля диабета без лекарства, а само с тези храни

 

  1. Минералите са важни за здравето

Магнезият активира стотици различни ензими. Балансът на натрий и калий е предпоставка за добро здраве. Използването на слабителни средства, диарията, прекаленото потене разрушават натрия. Диета с високо съдържание на зеленчуци повишава калия. Твърде много калций от хранителни добавки след средна възраст също е вреден. Правилно дозирани минерали като мед, цинк, желязо, селен, хром, манган и йод помагат за усвояването на витамините и подпомагат работата на ензимите.

      8. Умерени упражнения

Прекалено силовите тренировки могат да подложат организма на стрес, ако започнете изведнъж и да предизвикат освобождаване на свободни радикали. Затова щадете тялото си и не го насилвайте. За препоръчване са ходене пеша ежедневно по 4-5 км плуване, колоездене тенис, голф, бойни изкуства, аеробика, йога.

  1. Достатъчно сън и почивка

Създайте си режим на бодърстване/сън и се постарайте да лягате по едно и също време вечер. Не яжте непосредствено преди сън. Ако сте много гладни може да си позволите 1 порция плодове час преди лягане. Ако имате възможност за 30 минути затворете очи следобед.

следобеден сън, белодробна емболия, инфаркт

  1. Правилно дишане и медитация

Направете дълбоко коремно дишане 4-5 пъти на час. Издишването трябва да е 2 пъти по-дълго по време отколкото вдишването. Дълбоките вдишвания помагат на тялото да се отърве от токсините и свободните радикали. Носете свободни дрехи, които не ограничават дишането ви. Слушайте собственото си тяло и бъдете добри към себе си.

  1. Радост и Любов

Те ще изпълнят тялото Ви с редица хормони и ензими, които могат да ви излекуват. Научете се да изпитвате благодарност. Отделете време всекидневно на положителни емоции. Бъдете ангажирани с кауза, която ще Ви направи вдъхновени и ще запали жаждата Ви за живот.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg