Какво се случва с тялото ни при недостиг на тези три ключови минерала?

0

За недостатъка на тези три ценни минерала в тялото ни може и да не предполагаме доста дълго време, тъй като симптомите при липсата им са подобни на тези при други заболявания. Ако можем да различим ранните симптоми на недостатъчни количества цинк, йод и магнезий в организма ни, ще може да започнем навременно лечение и по този начин да намалим риска от по-нататъшни усложнения за здравето ни.

Когато става въпрос за лечение, е важно да се има предвид, че най-добрият източник, за да получите тези три минерала е храната. Нито една друга синтетична добавка не е толкова ефикасна за набавянето на тези важни вещества, колкото правилната храна.

Предлагаме Ви най-често срещаните симптоми на недостиг на всеки един от тези три минерала, както и най-добрите хранителни източници, в които може да ги откриете.

Недостиг на цинк

минерали, три минерала, йод, магнезий, цинк

храни, богати на цинк

Макар че като цяло е подценен, цинкът е от жизненоважно значение за много функции на организма. Всъщност правилните клетъчни функции, добрата имунна система, здравите кости, очи, коса и кожа, както и правилното функциониране на черния дроб, бъбреците, простатата, панкреаса зависи от достатъчните нива на цинк в организма. И още нещо важно – цинкът участва в повече от 300 ензимни процеса в тялото ни.

Излишно е да споменаваме, че недостигът на цинк ще затрудни функцията на всички изброени сегменти, което се отразява пагубно на цялостното здраве. Ето и най-честите признаци на недостиг на цинк:

    Хронична инфекция
    Косопад
    Загуба на тегло
    Чупливи тънки нокти или нокти с бели петна
    Високо ниво на холестерол
    Трудно зарастване на рани
    Груба кожа и обриви
    Акне
    Депресия
    Умствена умора
    Притъпено чувство за вкус и мирис
    Лошо нощно виждане
    Безплодие
    Проблеми с простатата, както и малък брой активни сперматозоиди
    Забавен растеж

Храни с високо съдържание на цинк:

    Риба
    Телешко месо
    Яйца
    Стриди
    Пиле
    Бобови растения
    Ядки (накиснати): бадеми, кашу, орехи, бразилски орехи
    Семена (накиснати): тиква, сусам, слънчоглед

Недостиг на йод

минерали, три минерала, йод, магнезий, цинк

храни, богати на йод

Йодът е от съществено значение за правилното функциониране на щитовидната жлеза. Този минерал играе голяма роля в регулиране на кръвното налягане, настроението, кръвната захар, сърдечният ритъм, както и превенцията на рака и лечение. В допълнение, този минерал действа на организма антисептично, антивирусно, противогъбично, и противопаразитно и е от голямо значение при профилактиката и лечението на инфекциозни заболявания.

Въпреки това, най-високото съдържание на йод е в щитовидната жлеза, слюнчените жлези, мозъка, течността в гръбначния стълб, стомашната лигавица, гърдите, яйчниците, очите, а липсата на йод се отразява негативно на тези части от тялото. Йодният дефицит обикновено се проявява с:

    Главоболие и мигрена
    Нарушение на щитовидната жлеза
    Хронична умора
    Косопад
    Понижен метаболизма (затруднено отслабване)
    Заболяване на млечните жлези
    Хемороиди
    Кисти в яйчниците
    Рак на гърдата, на яйчниците, на щитовидната жлеза и на простатата
    Безплодие
    Когнитивни увреждания
    Тревожност, депресия, раздразнителност
    Бучки в гърдите

Храни, богати на йод:

    Всички видове водорасли
    Риби – сардини, сьомга, риба треска, риба тон
    Стриди
    Яйца
    Сол – хималайската е най-полезна, а дейонизирана сол трябва да се избягва
    Червените боровинки като сок, сушени или пресни плодове
    Кисело мляко
    Боб
    Ягоди
    Пуешки гърди
    Печени картофи

Недостиг на магнезий

минерали, три минерала, йод, магнезий, цинк

храни, богати на магнезий

Магнезият е още един важен минерал за правилното функциониране на организма. Той участва във формирането на зъбите и костите, както и от съществено значение за ензимната активация. (виж Организмът ни иска магнезий )В допълнение, той регулира нивата на калций в кръвта, сърцето и мускулната функция. Магнезият дава енергия, балансира кръвната захар, намалява стреса, подобрява съня и т.н.

Магнезиев дефицит води до редица усложнения, включително:

    Мускулни спазми (крампи)
    Синдромът Неспокойни крака
    Тревожност и депресия
    Нарушения на сърдечния ритъм
    Мигрена, главоболие
    Остеопороза
    Диабет
    Заболявания на червата

Най-добрите храни, които съдържат магнезий са:

Тиквени семена
    Какао
    Сусам
    Бразилски орехи
    Бадеми

И още здравни теми, които ще Ви помогнат да имате добре функциониращ организъм:

Какво се случва в тялото ни, ако ядем джинджифил всеки ден

Най-добрата отвара за отслабване и прочистване на организма

Сбогувайте се с паласките и коремните мазнини само с една чаша дневно от тази природна смес

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg