Организмът ни иска магнезий

0
Споделете тази статия, за да достигне до повече хора:Share on Facebook0Share on Google+2Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0

Всички олигоелементи са жизненоважни за добрия ни външен вид и правилното функциониране на организма. Основните сред тях са хром, желязо, мед, кобалт, йод и магнезий. Балансираното и разнообразно хранене дава нужното количество от олигоелементите, но в повечето случаи човек може да има нужда и от допълнителна доза – чрез хранителни добавки или с конкретна храна. Магнезият е една от най-важните съставки в тялото ни. Съдържа се предимно в спанака, тиквените семки, цвеклото, лешниците, сусамовите зърна, авокадото, черния шоколад, боба, ориза, бананите, картофите, броколите, яйчния жълтък.

храни, богати на магнезий

Тялото на зрял човешки организъм съдържа 25 милиграма магнезий. Половината се намира в костните клетки, 1/4 в мускулите, а останалата четвъртина – в черния дроб, сърцето, стомаха и едва 1 процент циркулира в кръвта. Тези 25 милиграма изглеждат малко, но всъщност играят изключително важна роля.

храни, богати на магнезийНедостигът на магнезий води до по-бързо стареене на тялото ни. Олигоелементът участва и в растежа на костите, спомага за съкращаването на мускулите, необходим е за добрата работа на мозъка и нервната ни система. Функцията му е важна и в образуването на антитела и предпазването на организма ни от инфекции. В повечето случаи човек получава чрез храната само част от нужната дневна доза магнезий.

Според скорошни изследвания 77 на сто от жените и 72 на сто от мъжете изпитват недостиг от този елемент. Мъжете трябва да приемат по 420 милиграма на ден, а за жените препоръчителната доза е 360 милиграма.

Страничните ефекти от недостатъчното количество магнезий в тялото ни са обща умора, сърцебиене, раздразнителност, изтръпване на пръстите, лош сън, гърчове, чупене на ноктите,  и дори цъфтеж на косата. В случаи като тези се препоръчва медикаментозно приемане на магнезий за около месец, но след консултация с лекар.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg