9 причини да пием вода и как да развием този навик

0

Всички знаем, че водата е много полезна, но често не разбираме защо. Има няколко сериозни причини да пием много вода на ден и не е трудно да добием този навик. Факт е, че често не обръщаме внимание на това. Всичко свършва с пиенето на кафе, много безалкохолни, алкохол, да не говорим за плодови сокове, чайове и мляко. Тези продукти обаче не могат да компенсират липсата на вода и тялото ни е дехидратирано, което е лошо за здравето. Затова специалистите препоръчват да се пие вода, плюс чаша кафе, понякога бира вечер. Ето 9 сериозни причини да пием вода.

1. Отслабване

Водата е едно от най-добрите начини за отслабване, главно защото замества висококалоричните напитки като газирана вода, сок и алкохол. Тя няма нито една калория. В допълнение водата потиска апетита, защото често, когато мислим, че сме гладни, всъщност искаме просто да пием. Във водата няма мазнини, калории, въглехидрати, захар. За да си помогнете да отслабнете, пийте много вода.

2. Здраве за сърцето

Ако пиете достатъчно вода, можете да намалите вероятността от сърдечен удар. 6-годишно проучване, публикувано за първи път през май 2002 г. в американското списание по епидемиология, е установило, че тези, които пият повече от пет чаши вода на ден, вероятността от смърт от сърдечен удар по време на проучването е с 41% по-малко от тези, които пият по-малко две чаши.

3. За да премахнем главоболието

Друг симптом на дехидратация е главоболието. Всъщност, често, когато имаме главоболие, просто не пием достатъчно вода. Разбира се има много други причини за главоболието, но дехидратацията е една от най-честите.

Признаци, които подсказват липсата на вода в организма

 

4. Проблеми с храносмилането

За правилното обработване на храната, нашата храносмилателна система се нуждае от достатъчно количество течност. Често водата помага да се решат проблемите с киселинността на стомаха и в комбинация с фибри помага да се справи с констипацията (които обикновено са резултат от дехидратация).

5. Прочистване

Нашето тяло използва водата за отстраняване на токсините.

6. Риск от раково заболяване

Здравословно количество вода намалява риска от рак на дебелото черво с 45% и рак на пикочния мехур с 50%. Освен това е възможно да се намали рискът от рак на гърдата.

жената, която е алергична към водаЖената, която е алергична към вода

 

7. Здрава кожа

Използването на вода може да очисти кожата ви, а хората, които пият вода, просто блестят със здравето си. Това няма да стане за една нощ, но само една седмица, когато консумирате правилното количество вода, ще повлияе добре на кожата ви.

8. Ефективно обучение

Дехидратацията може сериозно да пречи на спортни занимания, да забави темпото и да усложни обучението. То изисква допълнително количество вода, така че да се попълва телесната течност преди, по време и след тренировката.

9. Радост

Дехидратацията ни лишава от жизненост и ни прави уморени – дори и малка дехидратация, не повече от 1-2% от телесното тегло. Ако сме жадни, тогава тялото ни вече е дехидратирано. Това може да докара умора, мускулна слабост, световъртеж и други симптоми.

транссърфинг в реалносттаСбъднете лесно желанията си с чаша вода: теорията на Вадим Зеланд за транссърфинг на реалността

Как да развием навик да пием вода?

Колко вода?

Това е спорен въпрос. Едно нещо е ясно: старата препоръка „8 чаши на ден“ не е подходяща поради няколко причини: това количество включва всички консумирани течности, която не се състои само от вода. В допълнение, теглото на човек не се взема предвид, въпреки че това е важен фактор за изчисляване на количеството вода. Също така, количеството на консумираната вода варира, ако сте болен или имате физическо натоварване. Не е правилно да пиете само когато се чувствате жадни – това е момент, в който сте вече дехидратирани. Най-добрият начин е разработване на режим: изпийте чаша вода веднага, след като се събудите, чаша с всяко хранене, чаша между храненията. Не забравяйте да пиете от живителната течност преди, по време и след тренировка. Опитайте се да пиете толкова много, за да не се чувствате жадни.

Носете бутилка с вода

За мнозина е полезно да носят бутилка с вода навсякъде. Така няма да пропуснете времето за пиене на вода.

Заменете напитките с вода

В тези случаи, когато обикновено пиете газирана напитка или алкохол, заменете ги с чаша вода. На публични събития се опитайте да пиете минерална вода вместо алкохол.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg