Как лесно и бързо да се справим с преяждането след празниците

0

Краят на празниците дойде неусетно бързо, а с него резултатите от преяждането и излишните килограми, натрупани по време на обилните хранения през последните дни. Вкуснотийките, които мама беше приготвила бяха неустоими, нали? А домашният уют толкова приятен – почивка, спокойствие, дългоочаквана среща с близки и приятели, подаръци и безброй приятни емоции. Нека бъдем честни: ужасно е, когато трябва да с е откажеш от парчето торта или от чашата вино вечер, защото те е страх да не напълнееш.

В никакъв случай не твърдим, че съвсем нищо не трябва да Ви изкуши, но правилната нагласа преди празниците играе основна роля.

Преди празниците

  1. Никога не започвайте строг хранителен режим преди празниците. Вероятността той да бъде нарушен е огромна, а последствията на преяждането след гладуване – още по-лоши.
  2. В дните, които сте определили за пазаруване, направете списък с необходими продукти, които наистина са ви нужни. Не позволявайте маркетинговите трикове да ви подведат, за да си купите повече и нездравословна храна.

преяждане

Най-важното, за което трябва да предразположим ума си е, че всъщност по-големите количества от любимата ни храна няма да ни донесат наслада, а точно обратното. Всички знаем колко неприятно чувство на тежест и вина изпитваме, когато усетим, че сме прекалили с храната.

По време и след празниците

  1. Не пропускайте основните хранения през деня – когато ядем често, но в умерени количества, вероятността да преядем в края на деня е още по-голяма. Хората, които не пропускат „най-важното хранене“ за деня, са склонни да консумират по-малко калории през целия ден.
  2. Когато Ви предстои излизане навън, не тръгвайте зверски гладни. Вместо това хапнете нещо леко час преди срещата.
  3. Ако приготвяте вечерята, не прекалявайте с пикантните подправки – те възбуждат апетита. Вместо това – старайте се в менюто Ви да присъстват повече плодове и зеленчуци, фибри и пълнозърнести храни, които засищат глада бързо и не позволяват да прекалите с по-тежките храни.
  4. Най-лесният начин да контролирате порциите си е да сипвате храната си в по-малка чиния като първо в нея поставите зеленчуците, после месото (120 – 150 гр.) и накрая гарнитурата (100 – 150 гр.).
  5. Хубаво е да започнете с по-леки храни като салата или предястие, така ще убиете глада и няма да се нахвърлите върху основното ястие.

Дъвченето също е важно. Храната трябва да достига до стомаха на малки порции и добре сдъвкана, за да бъде по-бързо усвоена от организма.

  1. В случай, че поискате да си сложите допълнителна порция, изчакайте 5 – 10 минути, за да видите дали желанието ви е основателно. Не забравяйте, че на организма му е нужно време, за да преработи приетата храна.
  2. След като приключите вечерята или обяда, отдайте се на лека физическа дейност, която ще Ви донесе удоволствие – приятна разходка или игра с децата. Това ще Ви помогне и в случай, че не сте спазили горните съвети и сте хапнали малко повече отколкото ви е било нужно.

Консумацията на

леки салати или варива, съчетани с физическа дейност след празниците ще помогнат след преяждането,

както и за възстановяването на старата ви форма, а съветите остават същите и за предстоящото посрещане на Нова година.

Хранителни режими, с които може да влезете бързо във форма:

преяжданеСвалете 10 кг за 9 дни с диетата на Маргарита Королева

 

преяжданеС диета на японските монаси топите 10 кг за 10 дни

 

преяжданеВоенна диета топи гарантирано 4,5 кг за 3 дни (видео с резултати преди и след)

 

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg