Яжте тези 5 храни, за да сте с отлично зрение

0

Всеки втори четвъртък на октомври от 21 години насам отбелязваме Деня на зрението. Идеята на Международната агенция за предотвратяване на слепотата е да фокусира вниманието към опциите за превенция на слепотата и лечение на офталмологичните заболявания. „Да се погрижим за здравето на очите“ е тазгодишното мото. Над 285 милиона хора по целия свят имат различни проблеми със зрението. Благодарение на зрението ни, придобиваме 80% от нашите впечатления. Очите ни дават знак за дебнещи ни заплахи, ако част от останалите ни сетива – обоняние или вкус, са нарушени.

витамините според възрасттаНа колко години сте? Ето витамините, които е препоръчително да пиете във всяка възраст

За да са здрави очите ни, специалистите съветват да приемаме продукти, които съдържат бета каротин, витамини С и А, лутеин, омега-3 мастни киселини и зеаксантин. Може да си ги набавим органично от следните пет вкусни и полезни храни:

Кайсии

Кайсиите имат в себе си цинк, бета каротин, мед и витамини Е и С. Определят ги като много полезни при т.нар. застаряващи очи. Проучвания са доказали, че редовнат им консумация редуцира с една четвърт опасността от макулна дегенерация – основната причина за загубата на зрението след 60-годишна възраст.

Ядки

Суровите ядките – орехи, кашу и бадеми съдържат важните за здравето омега-3 мастни киселини. Те съхраняват ретината и създават необходимата протекция от лошо зрение с процеса на стареене.

Моркови

Изобилието от бета каротин е основната причина за пословичната полезност на морковите. Това вещество в оранжевия зеленчук е от особена важност за отличното функциониране на всички части на оките ни.

Броколи

Зеленчукът изобилства от зеаксантин, лутеин, бета каротин и витамин С.

Бамя

Витамин С, бета каротин, лутеин и зеаксантин има и в бамята. Тези съединения са от водеща роля за поддържане на добро зрение.

Даниел Георгиев IRIS21-годишният Даниел Георгиев създаде програма, която щади очите при работа с екранни устройства

За да са в добро състояние очите ни и да имаме отлично зрение, е нужно и да не се задържаме дълго пред устройства с екрани, да намалим яркостта на смартфоните и компютрите си, както и да следим за добрата им овлажненост.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg