Мазнините при кой тип тяло са по-опасни

0

Случвало ли Ви се е за пореден път да пазите диета, а мазнините по деликатните места да остават? В един момент все едно сте изгубили повече телесни течности, а упоритите наслагвания в областта на корема и задните части не са намалели изобщо. Както в delo.bg вече писахме, мастните клетки не са само депо за съхранение на излишна мазнина, но и вид ендокринна система, която произвежда хормони.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

хормони на гладаКак да се справим с т.нар. хормони на глада

 

От друга страна мазнините се делят на бели и кафяви, като от белите най-опасни са т. нар. висцерални мазнини. Те се намират в коремната кухина като обвиват вътрешните органи и затрудняват дейността им.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

висцерални мазниниИстината за коварните висцерални мазнини

 

Женското тяло със своите извивки дава основание за разделяне на фигурата на 5 основни типа – ябълка, круша, пясъчен часовник, правоъгълник и обърнат триъгълник.

мазнините при кой тип тяло за по-опасни

 

Едни от най-често срещащите се силуети са ябълка и круша.

Можете лесно на око да определите вида на фигурата си. Вашият метаболизъм е коренно различен, асимилирате хранителните вещества по различен начин, съхранявате допълнителните калории под формата на мазнини по различен начин (подкожно или дълбоко в тялото). Дори по различен начин реагирате на добавки и лекарства. Така по-персонализирано можете да направите своя план на хранене с цел отслабване, както и да правите специфични упражнения.

След многократни проучвания се оказва, че

жените с форма на тялото тип ябълка са с по-голям риск за здравето, в сравнение с тип круша.

Причината е, че при ябълковидната структура в коремната кухина се натрупват голямо количество висцерални мазнини около вътрешните органи, което води до хормонални и метаболитни проблеми.

При крушовидната фигура допълнителните мазнини не са във вътрешността на тялото, а директно под кожата в зоната на бедрата и ханша. Това е по-здравословно, но за съжаление наложените представи за красота понякога създават ненужни комплекси.

За да определите бързо вида на фигурата си е достатъчно да измерите:

  • Обиколката на талията около 1 см над пъпа
  • Обиколката на ханша в най-широката му част

Разделете обиколката в сантиметри на талията с тази на ханша:

  • Ако резултатът е над 0.8 – тялото Ви е тип ябълка
  • Ако резултатът е под 0.8 – тялото Ви е тип круша

мазнините при кой тип тяло за по-опасниЖенска фигура тип ябълка: вие притежавате красиви, стройни бедра, големи гърди и слабо изразена талия. В тялото ви има високи нива от мъжкия хормон андроген и по тази причина излишната мастна тъкан се съхранява както дълбоко в тялото, така и в гърдите, гърба, кръста. Висцералната мастна тъкан, която със своята гелообразна структура обвива сърцето, черния дроб, панкреаса, бъбреците и червата и предизвиква много здравословни проблеми. Именно това прави отслабването още по-трудно и понижава инсулиновата чувствителност. Добрата новина е, че с подходящ хранителен режим можете да редуцирате опасните мазнини и да намалите обиколката на талията си.

Ето няколко съвета:

  • Включете в менюто си повече сложни въглехидрати като кафяв ориз, пълнозърнести храни, повече зеленчуци (без царевица, картофи и моркови), повече плодове ( с изключение на банани, диня, тиква, грозде, ананас);
  • Яжте умерени количества качествени протеини като нетлъсто говеждо месо, агнешко, пилешки гърди, яйца, морски дарове, фасул, грах, леща, нискомаслено кисело мляко и извара;
  • Избягвайте рафинирани въглехидрати като пакетирани зърнени храни, пасти, кифли, сладкиши, бисквити. Стойте далеч от сладолед, газирани напитки, царевичен сироп и всичко съдържащо захар и фруктоза.

С подобна ябълковидна форма на тялото за вас е най-добре да не пропускате закуската, за да избегнете прекалено ниските нива на кръвна захар сутрин. Добавете разтворими растителни фибри като псилиум, известен още като хуск. Те регулират функциите на стомаха и червата и правилното усвояване на хранителните вещества. Приемането на Омега 3 мастни киселини в дните, когато не сте яли риба са също в полза за здравето Ви. Ако не се храните балансирано, може да приемате качествени мултивитамини с витамин D и фолиева киселина.

Помислете как да включите поне 3 пъти седмично по 45 минути упражнения. Ежедневното ходене пеша също помага за намаляване на висцералната мастна тъкан.

мазнините при кой тип тяло за по-опасниЖенска фигура тип круша: Тези форми на тялото са особено привлекателни за мъжкия пол. С ясно изразена тънка талия, а подчертан ханш – това е предпоставка за раждане на здраво поколение. Фигурата тип пясъчен часовник е вариация на крушовидната.  Складирането на мазнините става не дълбоко в тялото както е при ябълковидната структура, а подкожно в областта на ханша и бедрата. Това става под въздействие на женския полов хормон естроген. За щастие вътрешните ви органи няма да бъдат увредени от висцерални мазнини, но пък женските хормони могат да предизвикат проблеми като остеопороза, целулит, разширени вени, горещи вълни по време на менопаузата. По време на критическата възраст, когато намаляват женските хормони може да натрупате мазнини в коремната област.

Тъй като в сравнение с ябълковидната форма тялото Ви не е застрашено от сериозни рискове, следва да спазвате диета, при която мазнините са редуцирани. От друга страна неприятната портокалова кожа също не е за подценяване.

Ето няколко съвета:

  • Яжте храни с минимално съдържание на мазнини. Използвайте ленено масло за салати. Не си позволявайте повече от 1 шепа ядки дневно. Може да консумирате сьомга и скумрия, както и да готвите с кокосово масло, което да засили обикновено ниския ви метаболизъм;
  • Избягвайте рафинирани въглехидрати и всички животински мазнини (тлъсти меса, масло, сметана, пълномаслено мляко, кисели млека и сирене, заквасена сметана). Не консумирайте мазни или пържени храни. Стойте далеч от солени храни. За предпочитане е да замените обикновената готварска сол с хималайска или морска;
  • Наблегнете на сложните въглехидрати като пълнозърнести храни, кафяв ориз, елда, киноа, овесени ядки и пр.

С подобна крушовидна форма на тялото вие сте подложена на риск от остеопороза. Затова можете след консултация с лекар да приемате хранителни добавки с калций – например 3 пъти по 500 мг дневно. В подобен случай не бива да прибавяте допълнително фибри, защото те пречат на усвояването на калция. Освен млечни продукти, този минерал може да намерите и в храни като броколи, карфиол, зеле, рукола, спанак, ряпа, чесън, бамя, целина, картофи, домати, ябълки и пр.

По отношение на тренировките, има много упражнения за бедра и седалище, с помощта на които можете да се отървете от излишните подкожни мазнини.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

паласките, упражнения, любовни дръжки, планкЗа дамите – 5 упражнения за 15 минути (видео)

 

 

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg