Предимствата за здравето ни от хималайската сол

0

Хималайската сол е природен продукт, с който много хора по света вече са заменили обикновената готварска сол. Но какво е значението на солта за организма ни и коя е полезната сол?

Всъщност, в голяма степен правилната функция на човешкото тяло зависи от количеството на натрия (солта) в организма. Натрият участва в минералния обмен на организма, както при човека, така и при животните. Натриевите положителни йони регулират водния баланс в организма. Факт е обаче, че човешкият организъм не произвежда сол самостоятелно, което пък ни задължава да приемаме оптимално количество всеки ден за поддържане на добро здраве.

Хималайската сол и ползите за здравето ни

Обикновена готварска сол

Обикновената готварска сол или натриев хлорид е най-често използваният тип сол във всяка българска кухня. Но защо тя е считана за толкова вредна? Казано с прости думи, това е така поради факта, че този вид продукт е много високо рафиниран, вследствие на дългата си термична обработка. По този начин той губи огромна част от хранителната си стойност и не помага на организма ни да си набави необходимото количество натрий, а нещо повече – вреди му, защото освен всичко друго той съдържа и много други химични вещества като натриев бикарбонат, флуорид, антислепващи вещества, токсични количества калиев йодид, алуминиеви производни и др.

Хималайската сол и ползите за здравето ни

Какво е влиянието на готварската сол върху организма?

Готварската сол най-често се свързвана негативно с хипертонията. Тя възниква в резултат на опитите на кръвта да отстрани бързо съдържащите се токсични елементи в нея от сърцето. Прекомерният прием на обикновена готварска сол може да предизвика и/или да влоши редица хронични болести, включително диабет, подагра и затлъстяване. Особено лошо влияние има и върху нервната система и кръвообращението.

Хималайска сол

За разлика от готварската сол, хималайска розова сол е нерафинирана „сурова“ сол. Уникалният й розов цвят е в резултат на множеството минерали, които тя съдържа, но най-вече заради желязото. Изследователи от университета в Грац, Австрия установиха, че хималайската кристална сол би могла да подобри функцията на кръвообращението, дихателната и нервната системи. Освен това, този тип сол подобрява и качеството на съня, концентрацията и мозъчната активност.

Хималайската сол и ползите за здравето ни

Минералите, които се съдържат в хималайската сол и техните ползи за здравето ни

  • Йод

Умствена изостаналост, дисфункция на щитовидната жлеза и депресията са някои сериозни състояния, свързани с недостига на йод в организма. В хималайската сол той се съдържа естествено.

  • Магнезий

Този минерал е от съществено значение за производството на енергия и гликолиза, но също така и за структурното развитие на костите в тялото.

  • Цинк

Цинкът е един от най-важните минерали за клетъчния метаболизъм. Освен това, той осигурява нормалния растеж и развитие по време на бременност и поддържа правилното функциониране на системата за защита на организма.

  • Желязо

Желязото е от жизненоважно значение за производството на кръв, но тя помага и за поддържането на здрави кожа, коса и нокти.

  • Калций

Този минерал отговаря за здрави зъби и кости.

  • Калий

Калият поддържа кръвното налягане под контрол и намалява въздействието на натрий.

  • Мед

Медта участва в производството на енергия и усвояването на желязо.

  • Манган

Този минерал намалява симптомите на ПМС и предпазва от припадъци.

  • Сяра

Сярата е полезна при лечение на кожни заболявания и артрит.

  • Хром

Хромът има ползи за бързия метаболизъм при приема на въглехидрати, мазнини и протеини.

Розовата хималайска сол се използва и при някои спа процедури. Поради своя успокояващ ефект, доста популярни са и лампите от хималайска сол. При нагряването от крушка или свещ изпускат изпарения, които имат също толкова полезни свойства за организма ни.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

сол, солтаБилките, с които може да заменим солта

 

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg