Смартфонът в клас – разделение между поколения

0

Първият звънец удари. Тази година учениците са по-малко и от миналата, но вероятно повече от следващата. Тенденцията я има, но актуална политика за премахването и няма. Докога така? Докато и последният звънец в последното училище спре да бие. Демек не много далече в бъдещето.

Ученици няма, учителите също са изчезващ вид, но затова пък си имаме SMARTPHONES. Защо са SMART, след като убиват мозъчни клетки не е ясно, но най-вероятно защото са умни сами за себе си. Проблемът обаче, се поражда, когато импотентното управление на страната решава да забрани умните машинки в класните стаи.

смартфон, ученици, учители, забранаАз изпитвам известно съгласие с този факт, но причината, поради която е в сила забраната, ме изумява. Ще се забраняват само телефоните с цена над 50 лева, за да не внушават материално неравенство сред учениците. По този начин училишето ще се пребори със завистта, комплексите и изобщо със социалното неравенство. Колко евтино звучи всичко това, почти, колкото 50-те лева лимит, които сте заложили. Освен това си звучи и доста социалистическо, а ние, модерните хора не обичаме препратки към онзи исторически период, виновен на всеки и за всичко. По принцип е достатъчно да въведете униформи и да разчитате, че хората от другите поколения – родителите, са възпитали децата си да не джиткат игрички в час и всичко би било ОК. Тогава училищната среда ще изглежда хомогенна, а не антична и почти ще заприличаме на американски школа. Може би пък мислите и за отделните семейни бюджети, където от парите за SMARTPHONE би могло да се спести и да се инвестира в някаква образователна програма или Бог знае какво.

Проблемът обаче, не е в самото устройство, а в липсата на възпитание у учащите и интерес към науката. Тука трябва да се постараете повече. Трябва да ги ангажирате, с една забрана нищо няма да постигнете, още повече, че няма учител, които би могъл да се справи със съвременния самоуверен ученик. Вярвам, че технологиите биха подобрили образователния процес, ако се използват правилно.

Съвременният учител Емил Джасим публично се изправи и противопостави на тази забрана. В профила си във Фейсбук господин Джасим изразява публичното си несъгласие и с упоменаването в законов текст, че се дължи уважение на учителите. Това, според него са неща, които трябва да се изработят с други механизми. Е, така е, господин учителю, трябвало е да се изработят с други механизми, но докато родителите на днешните ученици преживяваха демокрацията и немотията и щракаха с мазни пръсти върху масите на чалготеките не им остана време да си възпитат децата и ако един закон може да защити авторитета на учителя – аз съм ЗА. Все пак, този човек за няколкостотин лева месечно се опитва да налее нещо в облъчените кратуни на децата ни. И дори да не е там по-собствена воля, а поради стечение на обстоятелствата или просто, защото по-добро не може да намери, то пак е достоен за уважение, защото можеше и да кара такси или да стане крупие в игрална зала, но той е там и учи много често хора, които не искат да бъдат научени.

Емил Джасим, телефони, ученици

Емил Джасим, учител

Не знам къде, освен в дигиталното си училище сте преподавател, но с днешните ученици се работи много трудно, точно защото им липсва авторитет. Отношенията ученик- учител трябва да са симетрични, а не приятелски. Единият обучава, другия усвоява! Това е! И когато някой ти дава знания, ти трябва да го уважаваш.

Ето и още по тезата от господин Джасим:

„Ако забранят със закон използвнето на мобилни телефони в час, явно ще се наложи да работя извън закона, защото почти всеки час заедно с учениците търсим неща в Гугъл, Уикипедия и из целия интернет. Освен това учениците си снимат някои неща, които сме написали пак заедно на дъската. Да чакам ли да нахлуят барети или ще пуснат секретни агенти на ДАНС?“

смартфон, ученици, учители, забранаЕмил Джасим обучава освен ученици онлайн, но води и клас в онзи „ретро смисъл“, с физическото си присъствие пред пълната класна стая и ако ползва Google, за да обучава децата, то май не си е подготвил сам урока. Също така като модерен човек, запознат с технологиите, би трябвало да е наясно, че Уикипедия не е най-достоверния източник на информация. Някои от учениците, господин Джасим може и да снимат нещата от дъската, но мое лично наблюдение сочи друго – повечето ученици играят игри, гледат порно, споделят чалга и рап клипчета и си правят селфита. Подобна джажда в ръцете на дете не може да има образователен ефект, поне при повечето. И изобщо е необяснимо, че търсим алтернатива на образователна система, при положение, че страната ни беше известна с добрата си такава.

Изцяло подкрепям модерните технологии за подобряване на образованието, но всеки SMARTPHONE е голямо изкушение и обикновено се ползва за забавление. Идеята е по-скоро да изградим ценностна система в българските деца, защото един телефон в ръцете на невежия, е опасно оръжие.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg