Във форма на плажа през цялата ваканция

0

Някои от Вас вероятно са се потрудили през годината да изглеждат добре на плажа, други пък разчитат през почивката да подобрят формата си и да се заредят с енергия. И в двата случая почивката на море предлага разнообразие от спортни занимания, които едновременно са здравословни и пълни с приятни емоции.

Първото, за което се сещате, е разбира се плуването. Предимствата му са достатъчни, за да го поставим в топ листата на морските спортове. Изключително подходящ за хора с проблеми и болки в гърба, подобрява дишането и оформя изящно тялото, а изгорените калории за час са около 500. При плуване участват едновременно няколко групи мускули, а съпротивата на вълните допълнително натоварва тялото. За да поплувате обаче на спокойствие, е най-добре да изберете ранните часове на деня. Тогава морето е спокойно, а плажът не е все още пренаселен. През август винаги се появява мъртво вълнение, дори и да сте добър плувец, не се отдалечавайте навътре в морето.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

мъртво вълнение в моретоСъвети на спасители при мъртво вълнение

 

 

готови ли сте за плажаЗа онези, които не умеят да плуват има алтернативи. Ходенето във водата също натоварва краката, а и ще ви спаси от досадните жеги. Големи и мощни вълни могат пък да ви оформят чудесно седалището – просто „посрещайте” вълните с гръб и ги оставете да ви направят безплатен воден масаж.

Плажният волейбол е незаменим аеробен спорт, при който също се натоварват важни мускулни групи, а изразходените калории са почти като при плуването. Освен това като групова игра ще ви достави положителни емоции и едновременно с това ще събирате тен. Затова не забравяйте слънцезащитния лосион и използвайте шапка, за да избегнете евентуален топлинен удар. Плажният волейбол става популярен в Европа през 30-те години на миналия век, а от 1990 година е обявен за олимпийска дисциплина.

готови ли сте за плажа

Хвърлянето на фризби е по-леката алтернатива на волейбола и може да се практикува дори във водата. Натоварват се бицепсите, раменете и коремните мускули. А когато тичате, за да хванете фризбито, натоварвате и бедрата. Забавно и разхлаждащо, неусетно ще изгорите около 190 калории на час.

Приблизително същите калории ще изгорите, ако се заемете да построите пясъчен замък. Добре се отразява на раменете и най-вече на коремните мускули, и е идеален начин да прекарате времето на плажа, ако сте с деца.

готови ли сте за плажа

Дори при обикновеното ходене по пясъка изразходваната енергия не е за пренебрегване. Колкото е по-ситен пясъкът, толкова е по-интензивна съпротивата и изгорените калории са повече, средно 180 за половин часова разходка. А забележете, тичането във водата, близо до брега, ще ви отърве от цели 600 калории за същото време. Всякакви игри с подавания на топка изгарят около 500 калории за час.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

крем против слънчево изгарянеРастителни масла срещу слънчево изгаряне – за или против

 

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg