Защо се будим уморени? Осем грешки, които правим в спалнята

0

Добрият нощен сън е от съществено значение за правилното функциониране на организма през целия ден. Няколко съществени грешки в спалнята причиняват безсъние. Ето кои са те:

Ето кои са основните осем проблема, с които трябва да се справим в стаята за сън, за да се насладим на един истински и пълноценен сън:Спите на мека възглавница

Меките възглавници са изключително неудобни за перфектното положение на шията през нощта. Идеалната възглавница трябва да държи гръбначния стълб в една ос с главата и врата през цялата нощ. Ако това не бъде спазено, болките в шията са неизбежни на сутринта. Тези от Вас, които спят странично, трябва да използват по-висока възглавница, за да запълнят празнината между главата и раменете.

Спите в стая без щори или плътни завеси

Светлината е един от основните врагове на добрия сън! Ако е твърде светло в спалнята Ви, ще бъде трудно да заспите, а ако заспите, може да се събудите лесно. В този случай ползвайте маска за очи, поставете щори или плътни тъмни завеси на прозорците в спалнята, а ако нямате – купете и сложете възможно най-скоро, тъй като качеството на съня е важно не само за настроението Ви, но и за много други важни процеси в организма.

Ето кои са основните осем проблема, с които трябва да се справим в стаята за сън, за да се насладим на един истински и пълноценен сън:Спите в стая, в която е твърде горещо или студено

Не забравяйте, че в спалнята температура над 23° C и под 12° C е недопустима, тай като пречи на добрия сън и влияе негативно върху процесите на заспиване и събуждане. Според лекарите, идеалната стайна температура за сън е около 18° C, тъй като ускорява метаболизма Ви.

Спите върху чаршафи от изкуствена материя

Сатенените пижами или нощници, чаршафи и одеяла от същата материя може да изглеждат добре, но ако спите с/в тях, ще увеличите телесната си температура по време на сън. В резултат на това ще се събудите изпотени. Здравните експерти препоръчват да спите с пижами и нощници, които са изработени от чист памук или други естествени материали. По този начин ще оставите кожата Ви да диша и ще поддържате Вашата естествена телесна температура – гаранция за отличен сън.

Спите на стар, много твърд или твърде мек матрак

Ето кои са основните осем проблема, с които трябва да се справим в стаята за сън, за да се насладим на един истински и пълноценен сън:Ако матракът Ви е доста стар стар или пък спите на дюшек, чийто пълнеж се е свил и е образувал издутини, е много вероятно да се събудите с болки в гърба. Със същите оплаквания ще станете от сън и ако матракът Ви е прекалено мек. Болки в гърба са неизбежни, за съжаление и ако матракът е твърд. Ето защо изберете среден по твърдост матрак или такъв от специална пяна – гаранция, че гръбнакът Ви ще е в идеално хоризонтално положение по време на сън.

Гледате телевизия, работите в леглото с лаптопа или държите смартфона до Вас

Светлината, която излъчват съвременните електронни устройства активира мозъка и забавя заспиването. Дори и да сте изключили звука, ако получите съобщение или мейл през нощта, въпреки че очите Ви са затворени, светлината преминава през клепачите и стимулира нервната система и мозъка, което предизвиква събуждане или неприятно въртене в завивките. Най-добре е да оставите всички електронни устройства  – телефон, таблет и лаптоп в дневната преди да си легнете. Ако се събуждате от алармата на смартфона, оставете го възможно най-далече от леглото си. Същото важи и за телевизора в спалнята! Най-добре е да не присъства в стаята за сън, но ако го има, е важно да го изключете поне час преди да планирате да отлетите в страната на сънищата, за да дадете на мозъка шанс да си почине пълноценно.

Ето кои са основните осем проблема, с които трябва да се справим в стаята за сън, за да се насладим на един истински и пълноценен сън:Спите с домашен любимец

Солидно проучване показа, че 63 % от хората, които спят в непосредствена близост до техните домашни любимци, се будят уморени и в лошо настроение. Живеете ли с котки или кучета, научете ги да спят на определено за тях удобно място (най-добре в друга стая). Не им позволявайте по никакъв начин да идват при Вас в леглото, ако искате да пиете кафето си бодри и с усмивка сутрин.

Ползвате възглавница само за главата си

Ако спите по гръб, поставете една възглавница под коленете, за да се подобри позицията за сън. Ако спите странично, поставете възглавница под горната ръка (виж снимката) и друга между краката си, за да може гръбнакът, главата и шията да са в една ос.

Ето кои са основните осем проблема, с които трябва да се справим в стаята за сън, за да се насладим на един истински и пълноценен сън:

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg