Усмивката ни прави некомпетентни? Истина е!

0

Хората с широки усмивки се възприемат като по-сърдечни, но по-малко компетентни в своята област. Това установи проучване, проведено с доброволци от екип на университета в Канзас.

24-каратовата усмивка успешно може да се използва от рекламните агенции за промоцията на услуги, които не носят висок риск. Но ако се рекламира високо рискова оферта, като медицинска процедура или правен съвет, тогава за препоръчване е едва загатната усмивка тип „Джоконда“, която се възприема като по-компетентна.

Участниците гледали снимки с широко усмихващи се рекламни лица и фотоси на едва загатнати усмивки. 24-каратовите усмивки се възприемали като по-глупави и непрофесионални. Във втора поредица от експерименти на участниците били показвани снимки от различни кампании за набиране на средства в интернет за реализацията на проекти в сайта Kickstarter. Когато търсещите финансиране публикували своя снимка с широка усмивка, даренията стремглаво спадали с 50 процента в сравнение с по-начумерените кандидат-реципиенти.

Авторката на проучването Джесика Ли коментира, че никога не би легнала под скалпела на сърдечен хирург, който си прави реклама по някакъв начин с широка усмивка, защото той подсъзнателно ще й се стори като по-малко компетентен. И обратното – ако трябва да си търси фланелка от нов магазин, тя със сигурност ще си я купи, ако й я предложи рекламно лице с широка усмивка!

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Усмивка, усмивката, фалшива или истинскаУсмивката – фалшива или истинска? Разпознайте я

 

Усмивка, усмивката, фалшива или истинскаУсмивката прави чудеса! Не вярвате? Дарете усмивка и ще се уверите!

 

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg