Цветовете като енергия, внушение и емоция

0

Всеизвестен факт е, че цветовете са вид енергия и като такива те са в състояние да внушат определено настроение и емоция. Цветовото въздействие се използва широко в рекламните клипове за предизвикване на желание към даден продукт. При общуването езикът на цветовете е част от невербалната знакова система. Той играе важна роля за посланията, които се целят, наред с езика на тялото. Това е от особено значение за публичните личности, когато са в условия на конкурентна имиджова среда, каквато е ситуацията по време на предизборна кампания. На практика е налице своеобразен пазар, където всеки кандидат оформя себе си като продукт и усилията са насочени към това този продукт да намери своите адресати в лицето на избирателите. Адекватният имидж на кандидатите предполага добре свършена работа от страна на професионалисти. И съответно доколко добри екипи са подбрани да осъществят този процес.

цветовете, мъже, костюми, вратовръзки, имидж, кампанияЗрителното възприятие на определен цвят води до химическа реакция в мозъка, която от своя страна се превръща в емоция, катализатор за последващо решение и действие. Всекидневието ни е изпълнено с подобни ситуации, когато взимаме решение свързано с цветовете, най-елементарното от които е избора ни на дрехи. Познаването на основните специфики на различните цветове значително подпомага изграждането на печеливш имидж.

Червеният цвят е любим на повечето хора по света, заради неговата интензивност и енергия. Той провокира сетивата, прави реакциите по-бързи. Все пак нека не се забравя неговата агресивна насоченост, дамите е добре да го избягват като основен цвят, по-скоро като аксесоар. Политическите мъже, които предпочитат вратовръзки в червената гама, демонстрират съответно решителност и желание за власт. Да се избягва при напрегнати дебати.

Синьото е определено за световен цвят, символ на знанието, интелекта и опита. Той създава чувство на доверие и лоялност. Светлите нюанси са изключително подходящи за вратовръзки при мъжете, а тъмните са класика при избора на костюми. Този цвят изразява професионализъм, интегритет, лоялност – най-успешният цвят в сферата на общуването.

цветовете, мъже, костюми, вратовръзки, имидж, кампания

Зеленото символизира природата, свързва се с човечеството, цветът на свежестта, плодородието и растежа. Създава усещане за хармония и не стресира очите. По-тъмните нюанси са израз на престиж и успех, по-светлите демонстрират младежко присъствие.

Жълтият цвят е цветът на слънцето, на щастието и оптимизма. С него обаче не бива да се прекалява, защото води до отегчение. Но пък повечето интелектуалци го предпочитат.

Пурпурният цвят е предпочитан за вратовръзки при мъжете кандидати. Той се свързва с мистиката и лукса. Стимулира мисленето и аспирациите. Пурпурни вратовръзки носят политици, които заявяват себе си като „гуру”, с безапелационно желание да властват.

Черното като цвят за политици /за костюмите/ придава авторитет, особено при официални случаи, но при телевизионни изяви може да направи лицето на мъжа „измито”.

Тъмно сивото в случая е класика и като неутрален цвят подхожда на повече хора, а може да се комбинира с всякакви ризи и вратовръзки.

Кафявите костюми правят кандидата земен, но старомоден.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg