Солта в допустими количества не е опасна

0

Ако безсолните ястия не са ви по вкуса, спокойно можете да поискате солницата, когато седнете да се храните.

Умерената консумация на сол не представлява риск за здравето на сърцето,

сочат резултатите от канадско изследване, публикувано в сп. „Лансет“.

Авторите му от университета „Макмастър“ са установили, че приемът на натрий не крие здравословни рискове за повечето индивиди, с изключение на онези, които превишават количеството от 5 грама дневно – еквивалент на 2,5 чаени лъжички сол.

солтаБилките, с които можем да заменим солта

 

Изследването сочи, че под 5 процента от хората в развитите страни превишават този лимит. Дори и за тях обаче има добра новина. Рискът за здравето, приписван на консумацията на натрий, може да се елиминира, ако се подобри качеството на хранене. Това може да стане с прибавянето към менюто на плодове, зеленчуци, млечни продукти, картофи и други богати на калий храни.

Проучването е обхванало 94 000 души на възраст между 34 и 70 години от 18 страни, наблюдавани средно в продължение на осем години.

Хималайската сол и ползите за здравето ниПредимствата за здравето ни от хималайската сол

 

Изследователите са установили, че

риск от сърдечносъдови заболявания и инсулт съществува само ако дневният прием на натрий надвишава 5 грама.

Единствената страна, в която е отчетен повишен прием, се оказва Китай. Повечето жители на другите страни, обхванати от проучването, консумират между 3 и 5 грама натрий на ден – еквивалент на 1,5 до 2,5 чаени лъжички сол дневно.

„Световната здравна организация препоръчва с превантивна цел приемът на натрий да се ограничи до 2 грама дневно. Няма свидетелства обаче, че свеждането му до толкова ниско ниво води до съществени ползи за здравето. Само в страни, където се консумират над 5 грама натрий на ден – какъвто е случаят в Китай, открихме пряка зависимост между приема му и риска от сърдечносъдови проблеми като инфаркт и инсулт. В страните, където се употребяват под 5 грама натрий на ден, дори се наблюдава обратна зависимост. Установихме също, че сърдечносъдовите проблеми намаляват в страни, където се отчита повишен прием на калий чрез храни като плодове, зеленчуци, млечни продукти, ядки и варива“ –

пишат изследователите в сп. „Лансет“.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg