Смартфонът преди сън е нездравословен навик

0

Всички са наясно с факта, че взирането в екрана на своя телефон преди лягане, когато сте заобиколени от тъмнината, не е най-добрата идея. Или поне не най-добрата идея, когато искате да спите добре през нощта. А ето и обяснението защо още това е нездравословно!

Проблемът произтича от факта, че разваляме денонощния ритъм на организма си, който се определя от хормони, произвеждащи се под въздействие на светлината. Така че, когато преди лягане проверяваме нашите смартфони, таблети, лаптопи или  всичко, което излъчва силна и ярка светлина, устройството изпраща до нас лъч от фотони, които от своя страна информират мозъкът ни все още да не започне да отделя мелатонин – хормонът, отговорен за усещането на умората.

smartphone and sleeping2С две думи, това означава, че дълго време, след като сме гледали в екрана на телефона, лаптопа или друго излъчващо ярка светлина устройство, продължаваме да не се чувстваме уморени. Така че всяко такова действие преди сън ни краде десетки ценни минути сън или дори няколко часа. Ако умножим това време по поне няколко дни от седмицата, ще разберем каква вреда нанасяме на своите организми.

Може би по-малкото количество сън не ни впечатлява особено, но най-новите изследвания показват, че 7-9 часа сън през нощта, не само ще позволи на нашите органи да си почиват и да се възстановяват след уморителен работен ден, но и помага на клетките да се освободят от невротоксините, които са се натрупали в мозъците ни през деня. Когато ние не доставяме на нашите тела достатъчно сън, глиалните клетки не са в състояние да изпълнят задължението си и в крайна сметка се получават дупки в паметта и общ спад на вниманието.

smartphone and sleeping1Заслужава да се отбележи, как се отразява липсата на сън върху метаболизма. На първо място – ядем повече; на второ място –  качваме килограми, поради това, което ядем.

И така, какво да направим, за да бъдем в състояние да спим нормално и здравословно? Най-добре оставете своя телефон, лаптоп или таблет приблизително около 21:00 – 22:00 часа и си дайте най-малко един час почивка от тях, преди да си легнете. Опитайте го – със сигурност ще бъде за добро!

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg