Изключете тези 10 т.нар. здравословни храни от менюто си

0

Имитации на здравословни храни

Ядете, защото храната е на масата. Ядете, въпреки че вкусът на домашната манджа е ужасна, но пък не може да обидите баба си. Ядете, защото Ви е скучно понякога, или защото сте тъжни. Понякога може да се чувствате като че ли ядете, защото сте го заслужили.

Каквато и да е причината за храненето Ви обаче, най-важното е да ядете, за да бъдат здрави, или поне за да се почувствате малко по-здрави. Вие се отказвате от супер вкусен сладолед в горещините заради високото му съдържание на мазнини и защото искате да не качвате килограми. Разбираемо е! Знаете ли какво наистина не е забавно? Хапването на продукти, които смятате за здравословни храни се оказва, че Ви вредят повече, отколкото тези, които мислите за висококалорични и опасни за здравето.

Ето списък от 10 „здравословни храни“, които не ни правят каквато и да било услуга, за да сме здрави. Под всяка храна сме посочили вкусните им и здравословни алтернативи, от които може да се възползвате съвсем спокойно.

Обезмаслено или с ниско съдържание на мазнини кисело мляко

здравословни храни

Когато видите тези надписи върху кофичката: „без мазнини“ или „ниско съдържание на мазнини“, веднага си казвате: „Това трябва да бъде по-добро, защото мазнините са вредни.“ Грешка! В продължение на години се опитваме да сложи край на тази война на мазнините. Всъщност мазнините ни дават така необходимата енергия, което ги прави основна част от нашия хранителен режим. Когато обаче мазнините се допълват с вредни химикали, консерванти и прекалено много захар, те всъщност ни вредят повече, отколкото ни помагат.

Здравословни алтернативи:

Обикновено кисело мляко
Кисело мляко с нарязани лично от Вас плодове в него

Плодови шейкове (смутита)

здравословни храни

Плодовите шейкове в днешно време представляват много плодов сок, супер много захарно кисело мляко и почти никакви плодове. Въпреки че на вкус са чудесни и освежаващи, плодовите шейкове наистина не са препоръчителни за здравето! Все пак, ако наистина не може да устоеите на този странен микс, купете си най-малката възможна доза от близкото кафе по път за работа. Така калориите и захарта ще бъдат по-малко.

Здравословни алтернативи:

Прясно изцеден сок
Направете си от вкъщи свое смути
Използвайте обикновено кисело мляко, прясно мляко, и Вашите любими плодове

„Натурални“ сокове от кутия

здравословни храни

В случай, че Ви мързи да си направите собствени шейкове (смутита) и си мислите, че може да ги замените с плодови сокове от кутия, просто се замислете за консервантите, качеството и количеството на използваните плодове при направата на обикновените натурални сокове! И още – количеството захар, което е добавено във всяка кутия, за да докара напитката на вкус. Изцеждането на сок от плодовете отнема полезните влакнини от тях, оставяйки Ви не само с чувство за глад, но и без „добрите части“ от всеки плод.

Здравословни алтернативи:

Яжте самия плод, не го изстисквайте
Плодовете ще Ви заситят и ще добавят необходимите влакнини към Вашата диета
Просто си направете сами натурален сок или свое смути

ВИЖТЕ ОЩЕ:

здравословни храниОбичате ли купените сладки? Забравете ги!

 

Ароматизирани млека с вкус на соя, бадем, кокос и др.

здравословни храни

Да, вкусни са, с различен аромат, но в името на Вашето здраве предпочитайте чистите млека, без добавки. Млечните компании опаковат и подобни видове млека, които в повечето случаи са препълнени със захар и консерванти за по-дълъг срок на годност.

Здравословни алтернативи:

Не трябва напълно да спирате от хранителния си режим соевите, бадемовите или кокосовите млека
Купувайте кутии, на които пише неподсладени, т.е. с НУЛА грама захар

Спортни напитки

здравословни храни

Сериозно ли вярвате в ниската калорийност на т.нар. спортни напитки? Да, в тях със сигурност има всички електролити и калий, които са ни нужни да набавим след потенето в залата, но просто предпочитайте напитките без подсладители.

Здравословни алтернативи:

Опитайте кокосова вода
Или подсилващите добавки на прах

Енергийни блокчета

здравословни храни

Добре познатите и широко рекламирани енергийни блокчета може би Ви се струват като най-добрата идея за здравословна закуска, но знайте, че те са пълни с подсладители, бяло брашно, както и с изключително вредния фруктозен царевичен сироп.

Здравословни алтернативи:

Просто купувайте блокчета, в които има по-малко от 15 грама захар
Внимавайте за количеството наситени мазнини върху етикета (трябва да са по-малко от 2 гр)

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Откриха причинителя на диабетОткриха причинителя на диабет

 

Фъстъчено масло с ниско съдържание на мазнини

здравословни храни

Фъстъченото масло е наистина страхотно. То съдържа полезни мазнини и протеини, които осигуряват достатъчно енергия и ситост до следващото хранене. Когато на етикета е написано, че съдържанието на бурканчето е с по-малко мазнини, помнете, че са добавени други видове вредни заместители и дори повече захар, за да запази фъстъченото масло вкусно.

Здравословни алтернативи:

Намалете приема на фъстъчено масло
Направете си домашно фъстъчено масло с единствена съставка – фъстъци

Готови салати (нарязани и вакумирани)

здравословни храни

Не, никой няма против една прясна зелена салата, но когато тя е в комбинация с бекон, пържени меса, сирене, крутони, и кремообразни сосове във вакумирана опаковка, помнете, че съдържа много въглехидрати и калории, от които наистина не се нуждаете.

Здравословни алтернативи:

Просто не купувайте подобни салати
Колкото и да Ви мързи да миете и да нарязвате зелени зеленчуци, помнете, че това е най-здравословният начин да извлечете най-доброто от салатата

Маргарин и масло

здравословни храни

Маргаринът съдържа опасните транс-мазнини, което го прави напълно изкуствен хранителен продукт, в който има обилно количество растително масло. Маргаринът влезе в магазините, когато маслото беше набедено, че съдържа прекалено много наситени мазнини. Маргаринът е замислен да бъде по-добър за здравето на сърцето, но как, след като е зареден с транс-мазнини??? Всъщност, маслото (обезсолено) е изцяло по-добрият продукт за Вашето здраве. Борбата между маргарина и маслото фактически се свежда до битка на транс-мазнините с наситените мазнини. В същото време, нито една от двете опции не е добра за тялото Ви. Честно казано, най-добрият начин да се храните здравословно би бил, ако избегнете и маргарина, и маслото, ако може.

Здравословни алтернативи:

Домашно безсолно масло
Маргарин без транс-мазнини
Зехтин
Авокадо
Мас
Опитайте да ограничите приема и на двата продукта или следете количеството, което хапвате

Вегетариански „здравословен“ чипс

здравословни храни

Вегетарианските чипсове държат приза за абсолютно най-лошата храна. Купите ли си пакет от този вид храна, ще хапвате фалшив „здравословен“ продукт с цвета на показания на картинката зеленчук. Да, за съжаление, боята е единствената разлика между два вида чипс. Всеки пакет съдържа продукт, съставен от картофено нишесте, царевично брашно и пържени „лъжи“ обявени като зеленчуци. Начосите или т.нар. Pita chips са печени, а не пържени, но здравословността им свършва дотам. Пита чипсове са направени от вредните рафинирани зърнени продукти и обогатено пшенично брашно.

Здравословни алтернативи:

Pita chips с пълнозърнесто брашно
Опитайте да хапвате действителните зеленчуци от картинката, тъй като те запазват всичките си хранителни вещества, консумирани натурално

Заключение

Внимавайте за скритите захари и нездравословните мазнини по опакованите и ако има такива, просто ги отминавайте, ако искате да спазвате здравословен начин на живот.

Ще позволите ли някоя от гореизброените „здравословни храни“ да влезе отново в килера или хладилника Ви? Ако нашите алтернативи за здравословни заместители са непълни, дайте Вашите предложения в коментари под статията! Благодарим Ви!

ВИЖТЕ ОЩЕ:

здравословни храниОпровергаха влиянието на тези 10 зеленчука върху детското здраве

 

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg