5 причини, за да влезете във форма от днес

0

Мислите, че знаете достатъчно за здравословния начин на живот? За това, че движението е здраве. Каква е мотивацията на човек да се погрижи за тялото си? Може би предупреждение от лекар, усещането, че остарява и губи форма? Или пък снимка, на която не се харесва? Търсене на друга среда? По препоръка от приятел? Ето пет неоспорими факта, заради които може да Ви се прииска да влезете във форма още от днес!

Факт 1 –  Мускулите имат „памет“

Колкото и странно да звучи, защото те не мислят. Но дори да сте тренирали и после спрете в един момент, ако решите ще ви е много по-лесно да влезете отново във форма. Ето част от проучването на учените от Университета в Осло.

Според Кристиан Гундерсен, водещ изследовател на проучването, мускулите ни „помнят“ предишните си нива на якост за неопределено време. Именно затова трениралите по-лесно се справят и с други упражнения. Дори, когато се губи мускулна маса, ядрата на мускулите остават и започват да нарастват отново. Но за съжаление всичко това важи до определена възраст. Разбира се всичко това се отнася не само за посещения във фитнес залата, а да включите движението в ежедневни дейности. Предпочитайте качването по стълбите пред асансьора. Може по време на рекламните паузи на телевизионни предавания да направите набързо няколко коремни преси или лицеви опори, например.

Факт 2 – Не винаги повече е по-добре

Ако ви се струва, че не можете да издържите на темпото да бягате много километри и да правите дълги маратони, имаме добра новина за вас. Според изследване на Mayo Foundation for Medical Education and Research, публикувани през ноември 2015 г, хората, които бягат по 50 минути на седмица или около 9-10 км намаляват значително риска от диабет тип 2, високо кръвно налягане, нивата на лошия холестерол. Всички позитиви от бягането могат да удължат живота с до 6 години.

Мария Сбиркова: На 12 г. бях 70 кг.! Открих мотивация да изглеждам добре и успях

 

Факт 3 – Новите навици могат да се изградят за около 2 месеца

Мария Сбиркова

Мария Сбиркова

Според това проучване, публикувано в European Journal of Social Psychology ново поведение може да се превърне в навик за период от 18 до 254 дни, като най-често срещащия се срок е 66 дни. Това означава, че само за 2 месеца, ако желае човек може да трансформира начина си на живот, да започне да се обучава и да промени хранителните си навици. Това не е промяна за 1 ден. Всички, които си мислят, че ще им отнеме прекалено много време и усилия и отлагат за далечно бъдеще са длъжни поне да опитат. Защо не точно днес? Или в краен случай утре.

Факт 4 – Физическите упражнения освежават ума

Случвало ли Ви се е? Чувствате се изморени и скапани и изведнъж ви се налага да напрегнете физическите си сили. Достатъчна е интензивно физическо натоварване и само след 15-20 минути поток от хормони като серотонин и норепинефрин ще залеят мозъка с приятни усещания.

Факт 5 – Физическите упражнения са превенция на заболявания

Мария Сбиркова

Мария Сбиркова

Според това проучване, серии от физически упражнения въздействат благоприятно срещу рискови фактори като висок холестерол и високо кръвно налягане. Подобряват функциите на кръвоносните съдове

Упражненията могат да забавят прогресията на болести като Алцхаймер и Паркинсон, според това изследване. По-конкретно – аеробиката помага за изграждане на нови кръвоносни съдове, стимулира растежа на нервната тъкан и подобрява паметта чрез създаване на нови синапси. Чернодробната стеатоза представлява мастна дегенерация на черния дроб. В чернодробните клетки се натрупват много масти под формата на фини мастни капчици. Доказано е, че ако правите 3 пъти седмично клекове и лицеви опори, ще подобрите своите метаболитни характеристики, това е много важно при пациенти с неалкохолен мастен черен дроб.

Състояния, изключително трудни за лечение, също могат да бъдат овладени с упражнения. Пример за това са поликистозните яйчници. В проучването се доказва, че хормоните се подобряват, това влияе на репродуктивната функция и телосложението на жените.

Източник на снимките: Мария Сбиркова (facebook профил)

 

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg