Мария Сбиркова: На 12 г. бях 70 кг.! Открих мотивация да изглеждам добре и успях

0

Мария Сбиркова е едва на 26 години. Младата и чаровна пловдивчанка се занимава с фитнес от 5 години. Нейната лична история, която сама написа за читателите на delo.bg е много позитивна. И още нещо – стимулираща за всички хора, които се борят с наднорменото тегло. Убедете се сами!

Мария Сбиркова с мотивация за поддържане на добра фигура

Мария Сбиркова

Минала съм през всички трудни стъпки до постигането на добрата визия, знам колко е трудно да намираш мотивация всеки ден да станеш от дивана и да отидеш на фитнес, което отнема само един час от деня ти. Но по-голямото предизвикателство е през останалата част от деня, когато трябва да си даваш сметка с какво зареждаш тялото си.

Добрата храна и правилното количество са в основата на всяка една добра физика.

Всеки може да отиде в залата и да сглоби някаква тренировка, с която да натовари тялото си. Всеки може да си плати на най-добрите треньори, които да му изготвят тренировъчен и хранителен план. Но какво от това, след като когато по пътя за вкъщи се отбиеш до някоя хубава сладкарница  или седнеш да се нахраниш набързо в някой ресторант за бързо хранене, защото го заслужаваш. Бил си на фитнес, изморил си се и сега е време да се „наградиш“ с храната, която обичаш.

нисковъглехидратна диета, храни, храна, диета, здравословна диета

Като дете бях с доста наднормено тегло, храненето ми беше ужасяващо – тестени изделия, сладко, пържени храни. И както се очаква, това се отрази доста зле на тялото ми. Имаше момент, може би

когато бях на 12 години, в който тежах 70 килограма.

Мария Сбиркова с мотивация за поддържане на добра фигура

Мария Сбиркова: Исках още по-добри резултати. И ги постигнах!

С течение на времето започнах да обръщам все по-голямо внимание на външния си вид. Не се харесвах, не се чувствах добре, купувах си страшно широки дрехи, защото се притеснявах да не се очертае някоя част от тялото ми. Бях ужасена от мисълта да отида на плаж. Много време ми отне да разбера колко е важно с какво се храни човек. Допуснах много грешки. Не се хранех с дни, след това преяждах. Можех да си позволя да се натъпча един ден с каквото си поискам, нали съм била на вода и ябълки предишните два дни. Но уви, това не е правилният път. Причиних на тялото си много ненужни страдания, а и не само на тялото си. Бях в депресия, трудно се концентрирах, не исках да контактувам с никого. Изгубих контактите си с много приятели.

И така, аз

реших, че трябва да взема някакви мерки и започнах да тичам всяка вечер по един час в близкия парк.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Андриан Аспарухов, диабет, диетаСамо пред delo.bg: Андриан от Велико Търново сподели как е свалил 70 кг

 

Влязох за първи път във фитнеса, когато реших, че трябва да бъда в добра форма за бала си. Започнах да тренирам 4 пъти в седмицата, но без да спазвам хранителен режим, а и тогава нощният живот беше доста активен, нещо обичайно за всеки човек в тази възраст. Но въпреки това имах известни резултати. Всъщност майка ми е човекът, който ме мотивира да посещавам фитнес залата. Тя е от онези хора, за които няма нищо невъзможно. Бори се винаги докрай и винаги успява. Въпреки това, че работата й е много натоварена и ежедневна, тя винаги намираше време да посещава или фитнеса или да отиде да потанцува малко зумба или салса с приятели, след края на работния ден. И винаги се прибираше вкъщи усмихната, заредена и в добро настроение.

След като ме приеха да уча във Варна, където завърших „Психология и психопатология на развитието„, нещата се промениха, много учех, нямах много време за излизане и станах доста по-постоянна в тренировките. Започнах да чета много по темата за фитнес и хранене. Исках още по-добри резултати. И ги постигнах!

ВИЖТЕ ОЩЕ:

диетата на костадин филиповКостадин Филипов: С тази салата свалих 30 кг без йо-йо ефект

 

 

И тук е моментът да кажа на всеки, който реши да спазва някакъв хранителен режим, да се посъветва с професионалист, особено момичетата. Имаше моменти, в които се хранех прекалено малко с по 500-600 калории на ден. Недопустимо! Това ми доведе много здравословни проблеми – хормонален дисбаланс, кожни проблеми, депресия, забавен метаболизъм. Това е основната грешка на повечето хора, които искат да свалят килограми.

Ниският прием на калории в комбинация с тренировки няма да донесе нищо добро на фигурата ви.

Мария Сбиркова с мотивация за поддържане на добра фигура

Мария Сбиркова: Подбирайте правилно храната си

Точно в този момент повечето хора се отказват да тренират. Започнали са диета с много голям калориен дефицит и нямат необходимата сила за извършването на по-сериозно физическо натоварване. Не се чудете защо нямате енергия и мотивация да тренирате. Тялото се нуждае от храна. Не се страхувайте да се храните по 4-5 пъти на ден. Въпросът е да подбирате правилно храната си. Първото нещо, което трябва да се научите да правите, е да четете етикетите на храната. Дайте си сметка какво реално доставяте на организма си с този продукт. Интересувайте се от състава на храните. Е да, вярно, може да загубите малко повече време в супермаркета, но ще спестите много време от това да се чудите какво да направите, за да отслабнете по-бързо. Задавайте си въпроса, преди да изядете нещо, дали то ви е необходимо, какво би причинило на организма ви и как би ви помогнало или попречило.

Започнете с малки промени, като ограничите постепенно всички пакетирани храни.

Купувайте прясно месо, вместо замразени, панирани или мариновани меса. Използвайте свежи зеленчуци, вместо готови салати с различни сосове. Заместете кутията с бисквити с няколко сурови ядки и плод. Пийте чай, добавяйте лимон, малко мед или стевия за вкус и се отървете от натуралните сокове, които са уж „100% натурални и без добавена захар“. Да, етапите са много. Да, в началото е много трудно. Да, ще имам моменти, в които ще искате да се откажете. Но

с всеки изминал ден, в който правите правилния избор, ще си давате сметка колко по-добре се чувствате и в колко по-добро състояние е тялото ви.

И всичко в един момент ще стане навик и няма и да си помисляте да си купите от онези вкусни бисквити с карамел и фъстъци или от ароматната пица на парче.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Тя свали 90 килограма за 18 месеца като промени само едно нещо в своята диетаТя свали 90 кг за 18 месеца като промени само едно нещо в диетата си (видео)

 

Друг момент, който може да попречи на диетата ни е похапването на крак. Замисляли ли сте се колко често през деня ви се е случвало да минете покрай купичката с ядки и да си хапнете няколко, или да си вземете един бонбон от кутията на масата или пък няколко солети или сухари, или пък да си вземете парче кашкавал или нещо малко от хладилника. Вярно, в малки количества, но това също са калории, за които не си даваме сметка, че ни спъват. Или пък когато залагаме на така наречените диетични продукти „light“ или „био“ десерти или „fitness“. Това, че един продукт е „био“, не означава, че няма калории. Даже в много случаи калориите в био десертите са в пъти повече от това да изядем една обикновена вафла примерно. Едно е ясно –

хранителният режим трябва да бъде много добре подбран, като спектър на продукти, именно за да няма дефицити и излишък.

Хранете се бавно и спокойно, хранете се разнообразно и цветно. Не преяждайте, а изяждайте количеството, което ви засища. Не пресолявайте ястията и пийте повече вода. И не на последно място – движението е много важна част от този баланс! Движете се повече, така тялото ви ще обработва по-бързо храната, ще задвижите метаболизма си и ще се разтоварите от стреса.

Мария Сбиркова с мотивация за поддържане на добра фигура

Мария Сбиркова: движението е много важна част от този баланс

Една от най-важните особености на човешкия организъм е, че той е способен да се адаптира към всичко. А това към какво ще се адаптира, зависи изцяло от нас. Дали ще стоим обездвижени десет часа или ще бъдем по-активни. Дали ще се храним по един път на ден и ще изяждаме обилно количество храна, или ще се храним по-често с по-малко количество храна. Дали ще спим по 8 часа на денонощие или по 5. Всички тези неща са в нашите ръце и ние решаваме как да използваме тази способност. Защо да не научим тялото си да бъде активно, да имаме добър тонус? Защо не развием необходимост от хубава и полезна храна, от по-качествена почивка, по-малко стрес и повече любов към себе си? Какво по-хубаво от това да изглеждаш добре и да се чувстваш добре? Какво по-хубаво от това да даваш добър пример на хората около теб, на децата, да им покажеш, че са способни на невероятни постижения?

Тялото ни е много силно, то има способност да се саморегулира и самолекува, ние само трябва да му осигурим благоприятна среда.

По тази тема винаги има какво още да се каже и научи. Аз не твърдя, че съм фитнес експерт, че разбирам всичко и че знам кое е най-доброто за вас. Напротив, никой не знае кое е най-доброто за вас, освен самите вас. Трябва да намерите мотивацията и смисълът за всичко това –  вътре във вас.

Аз намирам мотивация всеки ден. Намирам я, защото видях резултата, видях до къде е способен да стигне човек, стига да има вяра и търпение.

Дайте си време. Бъдете сигурни в себе си и в способностите си. Не се съмнявайте в успеха ако давате всичко от себе си и бъдете постоянни. Никой не се е родил разорен, глупав, мързелив или дебел. Тези неща се случват само, когато нямаш план и бездействаш.

ВИЖТЕ ОЩЕ:

Как Алекс от София отслабна без йо йо ефектАлекс от София стопи 42 кг без йо-йо ефект! Ето как

 

как да отслабна здравословно7-те съвета на мъжа, свалил 100 кг без диети

 

Симон Андерсън, отслабване, delo.bgТя стопи 100 кг пред очите на приятелите си в интернет

 

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg