Как да станем №1 в социалните мрежи?

0

Социалните мрежи набират главоломно скорост и освен средство за комуникация се превръщат в отличен начин човек да рекламира себе си, интересите си и дори професията. Няма да е далеч времето, когато при кандидатстване за работа ще се взема предвид и изградения посредством публикациите популярен или не чак толкова популярен имидж. Когато човек напише пост в мрежите, той го публикува и по това как се харесва и от колко потребители, се определя т.нар. „трафик”. Именно обема на този трафик е важен за нашата автореклама. Всяка минута във Facebook се появяват близо два милиона и половина публикувания, а това прави задачата да привлечеш вниманието на публиката трудно.

facebook, социалните мрежи, известен

Преди всичко е добре да се разбере и анализира какво точно съдържание кара хората да го харесат и най-вече да го споделят. Мнозинството от потребителите споделят, за да забавляват своите приятели, други – за да се дефинират, да заявят какво ги вълнува, трети – от съпричастност. Желанието да подкрепиш даден човек или кауза, както и усещането, че по някакъв начин влияеш на другите също е причина за споделяне. Основното все пак си остава, че споделянето е вид комуникация, която кара хората да се чувстват полезни.

Следователно, когато поствате, се старайте да предлагате комуникативни връзки сред приятелите си. Накарайте ги да изглеждат интелигентни, като например публикувате някакво последно постижение във вашата област. Нека се почувстват и полезни – предложете им нещо значимо, което да решава проблеми и на техния кръг приятелства. Накрая просто може да публикувате нещо забавно, свързано с известна и интересна личност, което да отвори път към нея за другите.

Не може насила да накарате хората да споделят постовете ви. Това е строго лична територия, но бихте могли да влияете психологически, за да постигнете целите си. Спечелете доверието на вашите читатели и те ще ви четат и споделят по-често. Не правете директни предложения за купуване или каквато и да е директна агитация. Това със сигурност отблъсква, особено по-интелигентната част от аудиторията. Но ако има написана някъде статия за вас, в която има доводи за вашия професионализъм, дори вие да сте неин автор, споделете я. Самочувствието не е излишно тогава, когато е подплатено със солидни аргументи.

facebook, социалните мрежи, известен

Социалните мрежи не са блогове, където да се разгърнете надълго и нашироко по дадена тема. Бъдете кратки и ясни. Проучванията сочат, че половината от потребителите, които споделят чужди публикации, го правят след като са прочели едва 50% от съдържанието. Всичко се решава от заглавието и първите изречения. Сложните текстове отегчават хората и в никакъв случай не ги карат да се чувстват умни.

В тази връзка напоследък доби популярност услугата за писане на съдържание (content writing). Това са специалисти, обикновено хора на перото и познания в маркетинга, които дават съвети какво да публикувате или директно го правят вместо вас. Техните услуги са безценни, особено ако се стремите да утвърдите марка, лого или дейност.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg