Как да отслабнем без диети?

0

Всеки от нас, поне веднъж в живота си е изпитвал мъчението от изпълнение на строга и ограничаваща диета. Особено силно важи това за жените, защото винаги искаме да подобрим тялото си и все ни се струва, че имаме някой килограм в повече. Още по-трудно става спазването на диети, когато изчезне мотивацията. А това се случва много често веднага след като ги спрем, защото тялото ни бързо се връща към предишния си вид или дори по-зле – така нареченият йо-йо ефект).

Как да отслабнем без диети?Специалистите съветват да не се прибягва към строги, ограничаващи и стресиращи организма диети, които са със съмнителен ефект. Много по-добре и ефективно, можете да регулирате теглото си, като спазвате техните съвети, които са изпробвани и с доказан успех.

Продължителност на всяко хранене

Един от най-успешните за отслабване навици е по-бавното хранене. Ако се храните прекалено бързо, поставете си определена продължителност за всяко хранене – например 20 минути. Старайте се всеки път да се храните с такава продължителност като дъвчите бавно и се наслаждавате на всяка хапка. Ако в края на определеното време все още не сте свършили с храната – спрете до там, докъдето сте стигнали. Бавното хранене е един от най-здравословните навици, които може да има човек. То ви позволява да изпитате истинско удоволствие от храната, като при това поглъщате много по-малки количества от обичайното.

Как да отслабнем без диети?Повече сън

Опитайте се да си осигурите повече сън от обичайното, дори да е само 1 час допълнително. Статистиката показва, че точно този един час повече всяка вечер, може да ви помогне да отслабнете с 6 до 7 кг. за година. Тези резултати разбира се са различни при отделните хора. Със сигурност обаче е доказано, че недоспиването води во повишаване на апетита и обостря чувството за глад у човека.

Консумирайте повече зеленчуци, супи и зърнени храни

Доказано е, че по-голямото разнообразие в чинията, кара хората да ядат повече. Затова сложете в блюдото си не един, а няколко вида зеленчуци, защото те са идеални за отслабване. Съдържат много фибри и вода, които засищат организма при това имат малко калории. При супата ефектът е същия – засища и съдържа по-малко калории в сравнение с други основни ястия. Много важни и полезни за процеса на отслабване са също кафявият ориз, овесът, ечемикът и други зърнени храни, които засищат добре, съдържат малко калории и са полезни, защото регулират нивата на холестерола.

Как да отслабнем без диети?Нека старите по-тесни дрехи ви амбицират

Със сигурност в гардероба си пазите някоя стара рокля, джинси или пола, които са ви тесни и бихте искали да може да облечете отново. Извадете ги, облечете ги, за да се амбицирате и ги оставете на видно място. Така всеки ден целта ви ще бъде пред очите ви, а това ще ви мотивира.

Без колбаси и с по-малко захар

Как да отслабнем без диети?Много е добре ако избягвате да консумирате салам, защото това ще ви отърве от повече от 100 излишни калории. Специалистите твърдят, че ако консумирате често колбаси на закуска или със сандвичите, това може да добави до 5 кг на година към теглото ви. Друго нещо, което е добре да избягване са газираните напитки, които са пълни с вредна захар.  Много по-здравословно е да си правите разхладителни напитки в домашни условия – например вода с добавени в нея лимон или мента. Изследване, направено скоро показва, че ако консумирате всеки ден по 2-3 газирани напитки, това ви носи около 450 допълнителни калории, а това пък означава един килограм в повече само за месец.

Ограничете алкохола и пийте зелен чай

Алкохолът е враг на отслабващите. Когато все пак ви се наложи да пиете поради някакъв специален случай, веднага след това изпийте нещо безалкохолно, но не газирано, а нискокалорично – за предпочитане вода. Алкохолът съдържа много калории, но освен това  бързо ще ви накара да загубите мярката и да прекалите с консумирането на храни, от които обикновено се ограничавате. За сметка на това, зеленият чай помага при изгарянето на калориите в тялото, затова е добре да го консумирате в по-големи количества.

Хранете се умерено и по-често у дома

С храната не трябва да се прекалява. Не преяждайте, а се хранете с умерени порции при всяко хранене. Използвайте по-малки по размер чинии и спирайте да се храните, когато се усещате почти нахранени, а не „натъпкани“. Друг ценен съвет е да ядете домашно сготвени ястия и това да бъде поне 5 дни в седмицата.

Как да отслабнем без диети?Ограничете месото

Вегетарианските ястия са много добра идея за хората, които искат да намалят теглото си. По правило, вегетарианците са по-слаби от хората, които се хранят с месо. Една от основните причини според специалистите са бобовите растения, които са много богати на фибри, засищат бързо и не съдържат много калории.

Изгаряйте със 100 калории дневно повече

Много лесно може да отслабнете с 5 кг за една година, при това без да спазвате никаква диета. Това може да стане ако изгаряте със 100 калории повече от обикновенно на ден.  Това може да стане с 20-минутна разходка с дължина около километър и половина; с 20-минутна работа в градината; с половин часово чистене на къщата или 10-минутен джогинг.

Как да отслабнем без диети?Награждавайте се и празнувайте

Когато тези съвети се превърнат във ваши принципи и промените начина си на живот, имате причина да се гордеете със себе си и съответно да се наградите за това. В такива моменти е позволено да се поглезите и да празнувате с нещо любимо и не толкова полезно – като например парче торта или шоколад.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg