Реклама на Jeep със забрадено мюсюлманско момиче предизвика вълна от реакции

0

Казват, че по равното най-бавно се изминава пътят. Това вероятно го знаят най-добре автомобилните компании. Затова някои от тях си позволяват да тръгнат по най-стръмното и да предизвикат сетивата с живителна доза дързост и ръбатост дори в рекламите си.

Разбира се става дума за марки, които не просто определят пазари, диктуват цени и трупат печалби. А марки, които излъчват парливи послания и променят светове. Това прави Jeep с последния си смел рекламен клип на модела Jeep Renegade, с който марката търси присъствие сред т.нар. SUV модели.

Jeep Renegade 2015, реклама на JeepРекламата, експонирана върху американската песен „This Land is Your Land„, изпята от Марк Скибилия, стартира с кадри от улиците на Ню Йорк, минава през китайската стена и стига до пустошта на Австралия, показвайки различни пейзажи от света. Слогънът е „Светът е подарък. Играйте разумно„. Рекламният клип бе пуснат в youtube-канала на американската марка на 1 февруари и само за няколко часа надхвърли 250 000 гледания.

По средата на този красив кино епос се появява кадър на мюсюлманско момиче със забрадка. Това незабавно взриви форумите и социалните мрежи. Извън неизбежните агресивни и националистически коментари, множество мнения осъждат креативното хрумване на компанията и питат къде точно е връзката между Jeep и исляма?

Само няколко седмици, след като Европа все още не е събрала пръснатите гилзи по гузната си съвест след атентата над френското сатирично издание „Шарли Ебдо“, Jeep бъркат директно с пръст в раната. И казват на висок глас: няма привилегировани, няма черно-бяло изживяване на света, хората не са равни нито на имената, нито на боговете си, а нестихващата омразата убива по-жестоко от всички куршуми.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg