Фъбинг – новата социална пандемия

0

Случвало ли ви се е да говорите на някого, а той да се взира в телефона и да не ви обръща внимание? Е, този човек страда от фъбинг – състояние, чийто термин е съчетание от думата „телефон” на английски и израза „пренебрежително отношение“.

фъбингОпределението за тази нова социална пандемия, при която човекът се е вцепенил се в екрана на „умното“ си устройство, е вписано като нова дума в речника „Маккуайър“. Веднага след това започва и масираната кампания „Stop Phubbing“. Нейната цел е да накара хората, които ползват смартфони и таблети да вдигнат поглед от умните си екранни устройства, тъй като изпускат доста от истинския живот. Рискът от това да изгубят отношенията си с хора, които обичат, е твърде голям.

Фъбинг представлява изцяло нов обществен проблем, който набира все по-колосални размери. Именно заради това  явлението се нуждае от наименование – чисто нова дума във века, в който смартфонът е станал неразделна част от всекидневието на всеки човек на планетата.

номофобияВсеки със смартфон страда от номофобия

 

Оказва се, че освен да ни свързва в прякото си значение, това модерно устройство все повече ни отдалечава един от друг.

На практика всеки един собственик на смартфон практикува фъбинг.

Смартфоните се ползват за какво ли не. Дори и като т.нар. офисно работно място. Вече няма нужда началникът да седи с крака вдигнати на бюрото си. Напълно достатъчно е шефът да не вдига своя поглед към служителя, докато е в кабинета и водят „разговор“.

Деца и смарт технологии? Стив Джобс ги забранявал на децата си!Ето защо Стив Джобс е забранявал смарт технологиите на децата си

 

Самата дума „фъбинг“ (phubbing) е измислена в зала в университета в австралийския мегаполис Сидни.

Участие в създаването ѝ са взели фонетик, специалист по лексикология, поет, няколко автори на кръстословици, писатели и дори шампион по дебат. Думата „фъбинг“ се разпространява мълниеносно в англоезичните страни, а след това и по целия свят.

facebookИзповедта на един излекуван facebook маниак

 

В полза на антифъбинг кампанията са заснети редица любителски видеоклипове. Това модерно течение в социума ни дори е „облечено“ в тениски, увековечено е в значки. А целта на тази масирана кампания е да ни накара да се замислим дали не сме жертва на смартфона си. И още – колко често „удостояваме“ с невнимание събеседника ни, втренчени в мобилното устройство в ръцете ни.

Коментирай с Facebook

коментара

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg