6 отговора на въпроса „Защо напълняваме?“

0

Защо напълняваме? Въпрос стар, колкото и света! В част от статиите за диети в delo.bg дадохме много варианти за изпълнение. Сега, обаче ще потърсим отговор на въпроса

Защо напълняваме?

защо напълняваме, диета, здравословна диетаСлучва се на почти всеки един. В един момент сте отслабнали, но бавно и полека нежеланите килца се връщат с цялата си тежест. Понякога възвръщането на омразните нелицеприятни форми е тихо и подмолно. Така че, ако сте се наддали няколко килограма повече и не сте сигурни защо, нека да проверим дали тези случаи не ви звучат познато.

Следите прекалено много съвети на различни диетолози

Много често от вестници, списания и интернет разбирате за различни диети и се спускате стремглаво да следвате всяка от тях. Като се започне през диетата на Дюкан, лунната диета, житния режим, зелевата супа… Звучи ли ви познато? В крайна сметка се обърквате и започвате да хапвате сериозни количества, а после се оплаквате шумно от йо-йо ефекта. Подавали сте на тялото си намалено количество калории. Това ви изиграва лоша шега, кожата ви не може да се адаптира към бързото отслабване и напълняване – вие се чувствате изтормозени и нещастни, че не сте останали завинаги слаби.

Започнали сте нещо ново, животът ви се е променил

Ако доскоро рутината на ежедневието ви е позволявала да обърнете внимание на хранителните си навици, то в един момент обстановката се е променила и Вашето съзнание е насочено изцяло към адаптиране към новата среда. Не се замисляте какво купувате водени от призива „Не си ти, когато си гладен” и набързо вземате от онези шарените и лъскавите опаковки, в които смятате, че въздухът е повече. Не се замисляте, че в тях има калории като на няколко купички зелева супа. Храните се, за да преодолеете нивата на стрес и тревожност. В този случай управлението на стреса е от ключово значение, като можете да изберете други алтернативни методи за постигане на вътрешно спокойствие и хармония.

Дебел баща, дебел син

Намаляване на метаболизма с годините и обездвижване

С течение на годините метаболизмът и възможността на организма да изгори мазнините намалява. Това се отразява на индекса ви на телесна маса. При жените в периода на менопаузата също се забелязват редица хормонални промени. На всяка възраст могат да се предприемат мерки, за да запазите своите мерки стабилни, без рязко повишаване/понижаване на теглото. Различни видове физически упражнения и активности няма да ви направят с манекенски мерки, но ще гарантират, че правейки ги редовно вие ще бъдете в много по-добра физическа форма и няма да се обездвижите. Научно е установено, че хора, които имат редовна физическа активност не наддават толкова много на килограми в средната част на тялото си както хора, които не се движат.

Спите прекалено малко

Едно е ясно – когато спите, не можете да ядете. Колкото по-късно лягате и увеличавате броя на часовете, когато сте будни – това ви кара да хапвате повече. Няма да повтаряме за вечерята, която трябва да е приключила два часа преди лягане и защо не бива да тършувате нощем в хладилника, а после да спите. Напомняме също, че когато гледате телевизия в спалнята и излежавайки се хапвате различни лакомства – това също влияе на теглото.

Губите мускулна маса

Като се започне от 30-те години, ние губим мускулна маса всяка година. Това се случва постепенно. Намалява плътността и на нашите кости. Именно затова не бива да допускаме мускулите ни от младите години да се трансформират в клетки с мазни депа, а трябва да се стараем да обърнем процеса като спортуваме и поддържаме добра форма. Бързо ходене, танци, качване по стълбите, а не с асансьор, кратки упражнения у дома, всичко това има смисъл. В delo.bg ще намерите идеи за упражнения като планк, например!

защо напълняваме, диета, здравословна диета, планк

Нужен е обрат в начина на живот и хранене

Вие вероятно сте загубили тегло като сте спазвали различни диети – пресмятали сте калории, броили сте точки, избягвали сте мазнини. Но винаги има опасност да си възвърнете килограмите, ако не промените начина си на живот за постоянно. Не бива да забравяме, че диета не е нещо, което правим за няколко дни – отслабваме и после започваме да се храним по стария начин, а е хранителен режим, при който се спазва определен тип хранене с цел да се коригира теглото на човека или да се подобри здравословното му състояние. Не забравяйте, че в напитките, различни от вода също има калории.

Любопитни диети, с които можете да влезете във форма:

закуски, отслабванеЯжте тази нискокалорична закуска всяка сутрин, за да свалите бързо и трайно излишните килограми

закуски, отслабванеСвалете 10 кг за 9 дни с диетата на Маргарита Королева

 

закуски, отслабванеС диета на японските монаси топите 10 кг за 10 дни

 

закуски, отслабванеВоенна диета топи гарантирано 4,5 кг за 3 дни (видео с резултати преди и след)

 

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg