Останаха ли магистрали в България?

0

Над 45 км от магистрала „Хемус“ и около 40 км от магистрала „Тракия“ отдавна не отговарят на критериите за скоростни пътища, камо ли да бъдат наречени магистрали.

В тази връзка от 1 април скоростта в тези проблемни участъци на „Тракия“ и „Хемус“ ще бъде ограничена до… 90 км/ч. От пресцентъра на агенция „Пътна инфраструктура“ обясняват целта на тази мярка лаконично: Повишаване безопасността на движение по тези стари отсечки, за които не са достигнали средства за основен ремонт.

По-интересното е, че участъците не са ремонтирани още от полагането на асфалта и настилката е силно амортизирана. Ограниченията по автомагистрала „Хемус“ са в областите Шумен и Варна, а за „Тракия“ лошата настилка е на териториите на областите Пловдив и Пазарджик.

МагистралиС 90 км/ч. ще се шофира от километър 349,820 до километър 369,320 /дясно платно/ и от километър 349,820 до километър 376,119 /ляво платно/ на „Хемус“. На автомагистрала „Тракия“ ограниченията са от километър 63,000 до км 90,197 и от километър 119,760 до километър 133,112.

За ограничаване на скоростта до максималната като за обикновени междуградски пътища е предвидено поставяне на вертикална сигнализация. Монтаж на знаци ще има след всеки пътен възел, както и по дължината на самия участък.

Председателят на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ е разпоредил да се извършват постоянни огледи на всички магистрални пътища всеки ден до 13:00 ч. При констатиране на нарушени асфалтови настилки ще се очакват незабавни мерки от поддържащите фирми. Макар и с временно закърпване на дупките, изпълнението на всеки един ремонт ще бъде изисквано в същия ден от констатацията, ако разбира се метеорологичните условия позволят това.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg