Методът на Да Винчи за бърз и здравословен сън

0

Наспиването играе важна роля за кондицията на човек, особено през работната седмица. Недоспал човек – жив дявол! Знаете ли, че има варианти за къс, но здравословен сън, който да не се отрази по никакъв начин на качеството на Вашия живот, а спечеленото време да използвате за своето самоусъвършенстване.

здравословен сънЗнаете ли как геният Леонардо Да Винчи е почивал пълноценно само с час и половина сън на денонощие? Великият творец е прилагал специална техника в продължение на дълги години. Методът му се казва „полифазен сън“ – етикет, даден от учените в съвремието ни. При него е бил нужен сън в рамките само на 90 минути, но пък с тази почивка прочутият италианец се е чувствал добре.

Леонардо Да Винчи е разпределял своя сън на периоди на всеки 4 часа е спал по 15 минути. През другото време той е работил над своите творби, които оставя за поколенията като безценно културно наследство. Техниката за къс сън Да Винчи е прилагал с години, а според летописите, той не е чувствал никаква умора.

Всеизвестен е фактът, че след качествен сън хората са пълни с идеи и най-продуктивни. Установено е още, че работоспособността се увеличава рязко при събуждане след кратък сън в цикъл от по четири часа като основната причина са именно късите, но пълноценни почивки.

Т.нар. полифазен сън има разновидности, които са прилагани през годините от различни хора по света. Вижте най-добрите варианти:

everyman (от английски език – „обикновен човек“) представлява сън между от 90 до 180 минути на нощ, след което – три 20-минутни съня през деня ;
uberman (по Фридрих Ницше) е спане на всеки 4 часа по 20 минути;
– Великият изобретател, инженер и физик Никола Тесла е имал също интересен режим – едва два часа сън през нощта и 20-минутна дрямка следобед;
dymaxion (съкращение от dynamic, maximum, ion) е половинчасова дрямка на всеки шест часа;
siesta (исп. – дневен сън) е петчасов сън през нощта с час и половина следобеден сън.

здравословен сън

Важно е да знаете, че разновидностите на полифазния сън може да не са добри за Вашия организъм, тъй като всеки човек е различен. Ако искате да предприемете избран от Вас режим, добре е да се консултиране с лекар, а ако решите да го спазвате на своя глава, не е добре да шофирате, нито пък да вземате кардинални решения, докато не се уверите изцяло, че не чувствате умора.

И още любопитни теми за съня ни, публикувани и четени с интерес в delo.bg:

здравословен сънБезсънието е по-добро от разпокъсания сън

 

здравословен сънПозата по време на сън издава състоянието на връзката

 

здравословен сънДобрият сън възстановява загубените спомени

 

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg