Самолетните истории на композитора Валентин Пензов

0

Валентин Пензов композитор, директор на музикалния фестивал „Пирин Фолк“, роден е и живее в Сандански. Малцина знаят, че по професия е инженер по озеленяване.
Още като ученик започва да композира. В казармата е част от естрадния оркестър при ДНА-Стара Загора, а като студент в София от вокално-инструменталната група „Тонус“. През 1977 г. рубриката на БНР – „Ален мак“ дава възможност на Валентин Пензов да осъществи първите си записи за българския ефир. През 1985 г. идва така желания успех, благодарение на връзката му с група LZ – наградата на публиката на шлагерния фестивал в Дрезден. През 1991 г. композиторът пише музиката към филма „Вяра, Надежда и Любов“ с режисьор Петко Радилов, което бележи началото на друг етап в творчеството му. През годините творческата връзка с певицата Силвия Кацарова укрепва и през 1996 г., благодарение на Валентин Пензов, се появява дебютният й албум като солова изпълнителка. В поп жанра песни на Пензов имат и Нели Рангелова, Петя Буюклиева, дует Ритон. Автор е на музиката на десетки песни, превърнали се в хитове и за Георги Христов, Васил Найденов, Орлин Горанов, Маргарита Хранова, Кристина Димитрова, Весела Бонева, Пламен Пътов и др. След провала на „Пирин фест“ през 1993 г. Валентин Пензов е един от основателите на „Пирин фолк“. Така емблематичното лого на фестивала – лист от чинар – е също негова идея. През 1998 г. авторът печели и най-големия композиторски фестивал на България – „Златният Орфей“. Пензов продължава да твори като най-голямата му страст е да създава песни за млади изпълнители, с които те да направят първите си стъпки в изпълнителската кариера. В навечерието на „Пирин фолк“ 2015 и навръх рождения си ден той споделя за първия си полет специално за delo.bg!

Валентин Пензов, полет, самолет

Валентин Пензов

Г-н Пензов спомняте ли си кога и докъде е бил първият Ви полет?

Дестинацията беше София – Варна, естествено със семейството ми като малък. Летяхме до морето с БГА Балкан, тогава бяха излезли модерните самолети, четиримоторните от модела ИЛ. Много бях уплашен. Бях се впримчил в седалката, освен в колана, и не смеех да мръдна, гледах настрани с периферното ми зрение през прозореца, за да видя какво става отгоре. И като гледах колко под нас е Балкана ме полазваха тръпки. Споменът е много жив и до ден днешен. Някъде над Шумен имаше турбуленция и това много ме уплаши. Определено тази случка остави следа в мен. Винаги, когато съм пътувал със самолети винаги съм малко притеснен.

Кой е най-дългият Ви полет?

До Манчестър. Някъде през 1991 г. Ходих на обмяна на опит по програмата „Ноу хау“ във Великобритания. Проект искахме да развием 10 представители на 10 общини около Пирин планина във връзка с устойчивото развитие на туризма. Много неща видяхме и много неща попихме от националния парк Peak край Манчестър.

Кой е най-стресиращият полет, който никога няма да забравите?

До Бургас. Първо още над Сливен започнаха турбуленции и аз си казах – тука ми е краят! Така бях решил за себе си! Много се бях уплашил, но кацнахме благополучно на Сарафово, което тогава не беше военно летище, беше само гражданско. Полетът беше с двумоторния ИЛ-12.


Хубав момент от полет?

В Манчестър. Бяхме с реактивния руски самолет ТУ-156, голям самолет беше. Летището – перфектно. Много добре кацнахме. Беше 1991 г. Тогава ме впечатлиха подвижните ръкави на летището. Друго, което ме впечатли – при кацането гледам някакви черни карета, черни петна. Бре, чудя се, какво е това, докато маневрираше самолетът. Аз съм по професия паркостроител и си казвам това пък какво е горе по баирите, черно… а това беше март месец. Оказа се, че това е растението Ерика, което обича влагата и вирее по блатата. Тогава ми обясниха, че във Великобритания Ериката расте по върховете. Там тя поема влагата от тихоокеанските течения като гъба и от нея започват да текат реки.

Дестинацията, която искате да покорите със самолет?

Токио. Това е един от любимите ми градове. Това ще е дестинация, която ще ми е много интересна и дай Боже да се случи.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


Коментирай в Delo.bg