Житен режим – да, но не за всеки!

0

Всяка година през месец февруари започват дискусии и спорове – да се прави ли житен режим или не? Кога е най-добре да се започне? С колко ще отслабна? Всяка следваща година, броят на последователите се увеличава и с това и броят на доволни и такива с неразположения също.

Т.нар. житен режим се препоръчва от Учителя Петър Дънов.

житен режимПрез зимата, когато нямаме достатъчно пресни плодове и зеленчуци, в организма се натрупват известни мазнини, утайки и отрови, от които е хубаво да се очистим, за да можем да се ползваме пълноценно от пролетните възрастващи слънчеви енергии. Това пречистване става най-добре с житния режим. Житният режим се прави в началото на месец февруари, когато Слънцето е в знака Водолей, който е символ на чистотата и любовта и на силите на новата епоха на Водолея. Режимът започва след разсипа на Луната, когато има най-благоприятни условия за лекуване и чистене.

Житният режим трае 10 дни. Докато се спазва е редно да се пие много вода – 1 -1,5 топла, преварена вода.

През десетте дни още вечерта се измиват 100 грама жито. Залива се с гореща вода, оставя се да престои в буркан. На гладно след сън може да се изпие житната вода с малко лимон и мед. Водата се пие на бавни глътки – „дъвче се”. Тя е питателна и се приема като лечебно средство за успокоение на нервната система. Житото може да преварим за една минута, то трябва да е омекнало, дори леко разпукнато, но не преварено.

На ден приемате само 100 грама жито, 9 ореха (за мозъка), 3 лъжици мед (за кръвта) и 3 ябълки (за сърцето).

ВИЖТЕ ОЩЕ:

житен режим10 съвета на Петър Дънов за здравословно хранене

 

Подходящ ли е обаче този житен режим за всеки, на когото му е хрумнало да експериментира?

житен режим, но не за всекиЕто какво сподели с читателите на delo.bg д-р Галина Арабаджиева от Холистичен център „Хармония“- Пловдив:

Всички култури имат традиции с разтоварващи дни, които са много полезни в края на зимата. Или когато сте изправени пред житейски изпитания. Ние, българите имаме традиции също с постите. Популярен е и житният режим. Трябва да сме наясно че

т.нар. житен режим не е диета за отслабване,

въпреки че се постига и този ефект. Това е духовен пост и за него трябва да сме сериозно подготвени. Целта е да ни накара да се обърнем към себе си, да открием себе си, да простим, да се смирим, да благодарим. И, разбира се, да освободим тялото от натрупаните токсини.

Многократно съм правила този режим. Когато съм била добре подготвена, което означава повече спокойствие, постепенно намаляване на животинските продукти до пълното им изключване, повече течности, ефектите наистина са били изключителни.

На физическо ниво, тялото се освобождава от токсините, килограмите намаляват, кожата и косата придобиват блестящ вид, погледът се избистря.

Хормоните на щастието се отделят в по-голяма степен, което ни прави по-ведри и работоспособни. Положителни промени настъпват на емоционално и ментално ниво.

житен режимКато лекар обаче, в практиката си съм срещала и редица неблагоприятни реакции като следствие от този режим. Не бих го препоръчала на хора, страдащи от автоимунни заболявания, тежки метаболитни нарушения, глутенова непоносимост, хора с инфекционни заболявания, или приемащи тежки медикаменти.

Трябва да сте подготвени и за евентуални лечебни кризи, които настъпват най-често към третия или четвърти ден от режима. При някои, правещи режима, те могат да бъдат по-силно проявени, поради нахлуването на токсини и киселинни продукти в кръвта.

Неразположенията могат да се проявят като главоболие, стомашно-чревни оплаквания, прилошаване, рязко понижаване на кръвното, сърцебиене, силни болки в ставите, спадане на телесната температура и др. В такива дни е най-добре да се отдадете на почивка, на дихателни и релаксиращи практики. Добре е водата да бъде затоплена до телесната температура, да се правят контрастни душове, обтривания на тялото.

Както подготовката преди началото на т.нар. житен режим, така и неговото приключване трябва да стават бавно и с постепенното включване на хранителни продукти.

Не забравяйте, че

всички видове хранителни разтоварвания, включително и т.нар. житен режим, трябва да бъдат СТРОГО ИНДИВИДУАЛНО съобразени с човек,

в зависимост от моментното му здравословно и емоционално състояние.

В тези дни да си обръщате повече внимание на емоционалното състояние.

Опитвайте се да се заобикаляте от позитивно настроение хора, да загърбите страха, злобата, агресията, ревността, гнева. Нека не забравяме че тези негативни чувства и емоции, създават условия за висока киселинност в организма, която може да бъде много опасна.

Добре е да си поставим конкретни цели и да се мотивираме, да визуализираме и да работим с позитивни утвърждения.

Помнете – мисълта е най-силната енергия. Храната е това, което доставяме на тялото си. Мислите, които излизат от нас, са енергия, която подаряваме на себе си и на света.

Само провеждайки житния режим с обич и уважение към себе си, можем да постигнем изключителни здравословни ползи. Не се сравнявайте с никого, нито по постижения относно загубата на тегло, нито относно емоционалното ви състояние. Всичко е строго индивидуално!

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg