Sofia Fashion Week – изводите ДЕЛОво

0

Първото официално и легитимно издание на Sofia Fashion Week вече е факт, и то повече от седмица преди столицата на модата Париж да представи пред света своите най-елитни дефилета. Събитието разочарова отявлените скептици и успя зрелищно да привлече вниманието на медии и публика, а като се има предвид, че това е само началото, прогнозите за бъдещ успех са още по-основателни.

Sofia Fashion Week

Истината е, че мероприятие от подобен мащаб се случва за първи път у нас, всичко благодарение на умело подбран екип от професионалисти и наличието на достатъчно доза ентусиазъм. Огромната зала с перфектна визуална и звукова техника достигна несъмнено европейски стандарти. В допълнение – присъствието на множество топ модели, на най-доказалите се през годините български дизайнери, международно участие на елитни марки – е още един  аргумент за високата топка, към която се стремят организаторите. Сборната колекция на студенти от цели четири университета пък показа, че желанието да се обърне внимание на младите ни таланти е безкомпромисно. Някои от дефилетата излязоха извън характерната за бранша монотонност и строгост и се превърнаха в истинско шоу за изненаданите зрители.

Каква е равносметката от това събитие, за което досега не е имало традиции в модното ни пространство? Модата преди всичко е огромен бизнес, зад който стои цяла индустрия, чийто продукт трябва да намери реализация. Тя не би съществувала сама за себе си, ако няма интерес към нея и не бъде консумирана. Дефилетата са само външната изява, светския и дори артистичен облик на битуването й. Fashion week е замислена с цел да се съкрати и улесни пътя на търговеца до дизайнерските колекции, да се направят поръчки.

Sofia Fashion Week, Мария Бонева

Мария Бонева, сн. graziaonline.bg

В този ред на мисли коментира специално за delo.bg главната фигура в организацията и провеждането на Sofia Fashion Week чаровната Мария Бонева, чиято биография в модната сфера е впечатляваща. Основната ми първоначална идея беше именно събитието да се оформи като B2B контакти, с отделни зони, където те да се осъществяват, но се оказа, че дизайнерите са още плахи и нямат подобна готовност. Тази идея още стои на преден план и със сигурност ще се осъществи на следващото издание през март. Недоверието е донякъде и лично към нас, тъй като през годините е имало доста халтурни събития и хората основателно се притесняват. Сега вече, след като успяхме да докажем своя професионализъм и воля за работа, нещата ще се получат.

Малко хора знаят, че например в Париж именно тези търговски изложения се организират от Парижката Търговска Камара, която изключително подпомага модния бизнес. Възможно ли е да се получи такава подкрепа и у нас? Според Мария Бонева това е в дневния ред на един по-късен етап, тъй като сега тя преди всичко държи да натрупа история, когато покажеш на какво си способен, хората ти вярват една идея повече. В плановете й са и да привлече за участие наши изявени вече таланти в чужбина като Петър Петров, Мария Дойчинова, Иван Донев.

Мария е наясно, че когато честно се отчетат пропуските, крачките напред са по-лесни. Това, което тя отчита като грешка, е струпването на прекалено много като количество дефилета за една вечер, оказало се изморително за зрителите. Някои от марките не са се вписвали в общата модна тоналност и вероятно ще бъдат обособени в отделни пърформанси. Изразява известно разочарование спрямо част от публиката, която е пренебрегнала изискуемия дрес код и някои други изисквания на протокола. Най-приятната й изненада е представянето на студентите, на които тя е твърдо решена да подаде ръка и занапред. Въпреки усещането, че на модата в България не й липсва вдъхновение, а адекватна публика, тя не е изгубила своя ентусиазъм и ще развива идеята си с характерния си хъс и упоритост.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg