Разногласия в модните среди. Ще я бъде ли седмицата на модата в Париж?

0

Седмицата на модата в Париж 2016Седмица на модата в Париж вече е факт. Обичайно тя започва с дефилета на млади и обещаващи дизайнери като Anthony Vaccarello, които ще бъдат последвани в идните дни от гигантите Chanel, Balenciaga, Dior, Lanvin. В модната индустрия обаче, все по-усилено тече дебат дали утвърдената система за представянето на колекциите да не бъде загърбена, което поставя под въпрос съществуването на Париж като световен моден подиум.

За какво иде реч всъщност. По настоящем, традиционно дизайнерските къщи представят колекциите си сезон по-рано. Есенно-зимните тенденции се представят през пролетта и обратно, за да могат дизайнерите да организират производството си за пазара. Това като процес отнема 4-6 месеца след самото показване на колекцията и до голяма степен охлажда ентусиазма на клиентите. Поколението, живеещо глобално чрез социалните мрежи, не е склонно на подобен компромис, докато old-school дизайнерите предпочитат да изчакат. Дали тази традиция на чакане ще продължи, е огромният въпрос пред индустрията сега. В подкрепа на идеята са повечето американски дизайнери – Alexandar Wang, Tommy Hilfiger, британските Tom Ford, Burberry, на фона на съпротивляващите се италиански и френски модни диктатори (Balenciaga, Gucci), които изглеждат твърдо непреклонни за промяна.

Модният магнат Франсоа Хенри Пино, шеф на групата Kering (притежаваща марките Gucci, Saint Laurent, Alexander McQueen, Balenciaga, Bottega Veneta и др.) заяви по този повод:

„Цялата идея отиде против мечтата и желанието, които движат индустрията”.

В същото време от Tommy Hilfiger възнамеряват да дадат шанс на своите клиенти да пазаруват непосредствено след ревюто през септември:

„Младите клиенти не желаят повече да чакат, те искат дрехата веднага или на следващия ден. Затова ние ще променим правилата!“

Rebecca Minkoff Fall 2016Както във всеки спор има и такива, които заемат средна позиция. Tom Ford, Michael Kors, Burberry са склонни да последват примера на Rebecca Minkoff, която вече предложи 70% от колекцията си за продажба непосредствено след ревюто.

Спорът вероятно ще продължи, тъй като той засяга една огромна индустрия. Планирането и процесът на изработка на колекциите е дълъг и деликатен път, особено предвид кризата в световен мащаб. С навлизането на новите технологии обаче, се променя и структурата на клиентите – техните очаквания са вече завишени. На фона на засилващата се конкуренция с навлизането в бранша на все повече млади и талантливи дизайнери, битката за пазари ще е по-ожесточена от всякога.

От друга страна, по-логично е през пролетта да виждаме пролетно-летни колекции, съответно през есента – тези за студения сезон. Каквото и да се случи, нещата вече няма да бъдат същите. И ако Париж не реагира адекватно и бързо, короната на парижката седмица на модата скоро ще бъде под съмнение.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg