Опровергаха влиянието на тези 10 зеленчука върху детското здраве

0

По света съществуват много митове за почти всяка една храна. Някои от най-разпространените са тези, които засягат пряко децата ни и са свързани с тяхното здравословно хранене. Много често обаче, достоверността им е съмнителна. Голяма част от тези митове са тиражирани в интернет пространството, приемат се за истина и биха могли сериозно да навредят на здравето на децата, ако родителите не се съобразяват с тях. Ето 10 такива мита за храни, които неоснователно са обявени за лоши и непрепоръчителни за децата.

Седем мита за зеленчуците и влиянието им върху детското здраве

Картофи

Картофите често се избягват заради лошата слава, която имат – съдържат много въглехидрати, а освен това в пържения си вариант са сред едни от вредните храни на нашето съвремие. Много хора обаче, нямат представа, че всъщност картофите, ако са варени или печени, дават на организма два пъти повече калий, отколкото бананите. Освен това осигуряват витамин В6, който влияе на нервите и настроението, както и витамин С и фибри. Безспорно е, че картофите имат висок гликемичен индекс и могат да повишат кръвната захар, но това не бива да е причина те да се изключват от менюто. Хората, които имат висока кръвна захар или наднормено тегло трябва да ограничат техния прием, но това не се отнася за всички останали хора и особено за децата.

Седем мита за зеленчуците и влиянието им върху детското здраве

Краставици

Всички сме чували, че краставиците съдържат основно вода и нищо друго. Да, наистина водата в тях е 95 %, но те съдържат и други полезни вещества. Освен, че са идеално средство за хидратиране на нашия организъм в горещите летни дни, краставиците ни осигуряват антиоксиданти и витамини от групата В. Това помага на тялото ни да се бори с увредените клетки и прави нервите и сърцето ни по-здрави.

Седем мита за зеленчуците и влиянието им върху детското здраве

Зеле

Съществува мит, според който зелето е евтина храна, пълнеж за стомаха и няма особено голям ефект от консумирането му. Това далеч не е така. Този зеленчук има много високо съдържание нва фибри и допринася изключително много за доброто храносмилане. Зелето принадлежи към семейство Кръстоцветни зеленчуци, част от което са също броколи, карфиол и брюкселско зеле – всички с доказана полезност за здравето. Тези зеленчуци влияят добре на имунната система, подпомагат усвояването на желязо, а освен това са източник на витамин К, който осигурява добро кръвообращение.

Седем мита за зеленчуците и влиянието им върху детското здраве

Целина

Целината е един от не много популярните зеленчуци в нашата страна и се използва предимно в туршии. Според някои, също както краставицата, целината съдържа много вода и затова няма нищо лошо в това да я изключим от менюто на децата си. Пореден мит! Целината е прекрасен и полезен зеленчук, който осигурява на организма витамин К и фибри. Освен това е ценен източник на фолиева киселина, действа много благотворно при високо кръвно като го понижава, а според редица изследвания намалява рисковете от появата на онкологични заболявания.

Седем мита за зеленчуците и влиянието им върху детското здраве

Моркови

Някои хора са на мнение, че морковите съдържат твърде много захар, поради което е добре да се избягват от децата. Този зеленчук обаче, съдържа много големи количества витамин А, който подпомага доброто зрение и имунитета. Морковите съдържат също витамин C и фибри. И нещо много важно – наистина съдържат захар, но тя е естествена и е полезна, за разлика от индустриалната.

Показана е 1 от 2 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg