14 признака, с които тялото Ви подсказва, че имате висока кръвна захар

0

Нивото на кръвната захар показва количеството глюкоза в кръвта, което е основен източник на енергия за повечето клетки на организма ни. Глюкозата се приема чрез храната, за да достигне до всяка част на тялото.

Състоянието хипергликемия (висока кръвна захар) се дължи на две неща, което обособява различни типове диабет:

диабет тип 2 (състояние, при което тялото не може да използва глюкозата правилно);

диабет тип 1 (състояние, причинено от недостатъчното количество инсулин).

Ако едно от двете състояния продължава за по-дълъг период от време, може да увреди някои части на тялото за постоянно, сред тях бъбреците, кръвоносните съдове, нервите и очите.

Това са част от факторите, допринасящи за вдигане нивата на кръвната захар:

Преяждане (лека закуска между основните хранения)
Някои лекарства (като стероидни медикаменти)
Свръх лечение на хипогликемия (ниско ниво на кръвната захар)
Пропусната доза или сгрешена доза от диабетно лекарство
Липсата на движение
Стрес
Заболяване (дори обикновена настинка)
Дехидрация

14 признака, които показват, че Вашата кръвна захар е много висока:

Проблеми с нервната система
Непрестанна жажда
Стомашни проблеми
Суха уста
Импотентност
Суха кожа и сърбеж по тялото
Постоянен глад
Излишната мастна тъкан (наддаване на тегло)
Лоша концентрация
Бавно зарастване на рани
Често уриниране (уриниране през нощта)
Замъглено зрение
Постоянна умора или преумора
Рецидивиращи инфекции

Намаляване на висока кръвна захар с нискогликемични храни

признаци, които издават висока кръвна захарГликемичният индекс е своеобразна класация на въглехидратите в храните, според това как те влияят на нивата на кръвната захар. Гликемичният индекс може да варира от 0 до 100. В тази връзка съществуват храни с нисък, умерен и висок гликемичен индекс (ГИ).

Тези с нисък ГИ се обработват доста по-бавно от храните с висок ГИ. Това означава, че те намаляват нивата на инсулина и допринасят за редуциране на теглото.

Храните с нисък ГИ са тези в диапазона между 0 и 55 единици, умерен ГИ – между 56 и 69 и висок ГИ – над 70.

храни - гликемичен индекс

Храните с нисък ГИ трябва да се консумират редовно, за предпочитане всекидневно. Те могат да се приемат в доста по-големи количества и това няма да Ви навреди.

Ако искате да избегнете високо кръвно налягане или да редуцирате вече съществуващото, е силно препоръчително добавянето на повече храни от списъка с нискогликемичните продукти във Вашето дневно меню.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg