7 мита за „лошото хранене“

0

Години наред са ни плашили с хранителни факти, които науката тотално отхвърли. Вижте кои са разбитите митове!

1. Приемането на храни с високо съдържание на протеини е вредно – доста хора продължават да мислят, че това е опасно за костите. В краткосрочен аспект, това е така – увеличеният протеин в тялото води до извличането на калция от костната ни система. Обаче, по-дълги изследвания тотално заклеймиха като грешно това твърдение и дори доказаха обратното –

високопротеиновата храна е полезна за костите и дори редуцира риска от фрактури,

особено при възрастните хора. Доказано е и друго – високопротеиновите диети помагат за натрупването на мускулна маса и намаляването на мазнините в организма. Те са доста по-полезни за всеки един индивид, отколкото диетите, които допускат приемането основно на въглехидрати.

Години наред са ни плашили с хранителни факти, които науката тотално отхвърли. Вижте кои са разбитите митове

2. Калорията си е калория – мнозина все още калкулират всяка една калория, която приемат и смятат, че единствено това има значение при опитите им да свалят килограми. Истината е, че различният тип храни влияе по различен начин на организма и метаболизма. Така например калориите, приети от протеини, могат да повлияят понижаващо на апетита в сравнение със същото количество такива, но от мазнини или въглехидрати. Фруктозата също увеличава апетита, докато глюкозата го потиска. Така че

много по-важно от калкулирането на калории е да следите от какъв тип храни произхождат!

Години наред са ни плашили с хранителни факти, които науката тотално отхвърли. Вижте кои са разбитите митове3. Рафинираното олио от слънчоглед, соя и царевица е полезно – всъщност – не съвсем. Този тип продукти са богати на Омега-6 мастни киселини, злоупотребата с които е по-скоро вредна за човека, каквото и да Ви убеждават много реклами.

Далеч по-полезни са Омега-3 мастните киселини, които се съдържат предимно в рибата, месото от тревопасни животни, орехите и спанака. За беда българската национална кухня по традиция набляга на Омега-6. Съвет –

ползвайте за овкусяване на салати студенопресован зехтин, но не прекалявайте и с него. Хапвайте на воля риба и избягвайте пържени картофи и други продукти в слънчогледово олио.

4. Наситените мазнини са вредни – десетилетия наред се твърдеше, че яденето на наситени мазнини (месо, млечни продукти, краве масло, свинска мас) увеличава риска от сърдечни болести и на базата на това се изградиха безброй неправилни диети. Последните проучвания обаче, категорично оневиняват този тип мазнини.

Наситените мазнини увеличават единствено „добрия холестерол“, който организмът преработва без проблем.

5. Трябва да ядем само пълнозърнест хляб – той може да е по-полезен от белия, но всъщност е достатъчно вреден. Всички видове брашно съдържат глутен. Според най-новите изследвания, голям процент от хората търпят негативни последици от приемането на това вещество. Научната истина е, че е

най-добре да се избягва всякакъв вид хляб и въобще всякакви продукти от брашно.

Години наред са ни плашили с хранителни факти, които науката тотално отхвърли. Вижте кои са разбитите митове6. Яйцата са вредни за здравето – всъщност те са толкова митателни, че доста често ги наричат „природни мултивитамини“. Само си дайте сметка, че веществата в едно яйце са способни да превърнат една-единствена клетка в цяло малко пиленце!

Неотдавна тази храна беше буквално демонизирана заради голямото количество холестерол, което съдържа. Смяташе се, че той е предпоставка за сърдечни заболявания. Истината е, че

яйцата не увеличават лошия холестерол в кръвта, а само „добрия“.

Днес учените са категорични, че яйцето не може да бъде свързано по никакъв начин с по-висок риск от сърдечни болести. Ако на закуска наблягате на яйцата, вероятността да отслабнете е далеч по-голяма, отколкото ако хапвате кроасани, гевреци или баници.

7. Кафето е вредно – по едно време тази ободрителна напитка имаше твърде лоша репутация.

кафе

По-дългосрочните изследвания, чиито резултати излязоха наскоро, обаче доказват, че тя предпазва от редица болести – Паркинсон, Алцхаймер и цироза. Кафето помага и а подобряване на метаболизма, увеличава и с до 12 процента постиженията при физически упражнения.

Кафето е доказан стимулант на мозъчната дейност, времето за реакция, паметта и настроението на човека. Като източник на антиоксиданти тази напитка превъзхожда плодовете и зеленчуците, взети заедно.

 

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg