Винетките отпадат. Пътуваш повече – плащаш повече

2

Правителството е в процес на подготовка за въвеждане на нова електронна система за разплащане по пътищата, която да замени настоящата с винетки. Затова, че винетните такси най-вероятно ще бъдат заменени от новата модерна система, потвърди и министърът на регионалното развитие на България Лиляна Павлова.

Според министър Павлова стартирането на новата електронна система в България ще доведе до по-голяма справедливост между шофьорите, които в момента плащат равна винетна такса, а едни пътуват сравнително рядко, докато други ползват инфраструктурата всекидневно. След успешното завършване и интегриране на новия метод на разплащане, ще плащат повече само тези, които се движат повече по пътищата на страната. В разработването на проекта участват експерти от Световната банка.

Днес Лиляна Павлова участва на среща на върха на министрите по пътна инфраструктура край Варна. На форума присъстват и министрите на транспорта Ивайло Московски, на външните работи Даниел Митов, вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев, както експерти от Световната банка.

При откриването на форума министър Павлова изрази своята увереност, че тази първа по рода си среща ще постави основите на поредица такива, които ще доведат до решаването на редица въпроси, касаещи развитието на транспортните връзки в Югоизточна Европа.

Според Томислав Дончев на България не са й нужни „пътища-паметници“ и за тази цел е необходимо предварително планиране и изграждане на пътни връзки с международния трафик. Вицепремиерът допълни, че настоящите модели на финансиране на нови пътища са на изчерпване и след края на този програмен период трябва да се мисли за нови варианти за финансово подпомагане.

Министърът на транспорта Ивайло Московски допълни, че годишният приход, който влиза в хазната от винетни стикери е 160 млн. лева, а за нормалната поддръжка на инфраструктурната мрежа са необходими близо 600 млн. лева.

Магистрала "Тракия", Винетни стикери

Министър Московски направи аналогия и между таксите, които заплащат шофьорите за транзитно преминаване през нашата страна и останалите в Европа. За 400 км средно тразитно разстояние в България, дневната винетка от 10 евро се оказва сума в пъти по-малка, сравнена с регламентираната в останалите ни съседки.

 

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



2 коментара

  1. Велислав на

    ПРЕДЛОЖЕНИЕТО Е СПРАВЕДЛИВО! ДА СЕ НАПРАВИ КАКТО Е В ТУРЦИЯ. АКО ПЪТУВАШ ПО МАГИСТРАЛИ И ПЪРВОКЛАСНИ ПЪТИЩА СИ КУПУВАШ ЕЛЕКТРОНЕН СТИКЕР КОЙТО ЗАЛЕПВАШ НА ПРЕДНОТО СТЪКЛО. В НЕГО ЗАЛАГАШ ЕДНА СУМА , СПОРЕД ТОВА, КОЛКО СМЯТАШ ДА ПОЛЗВАШ МАГИСТРАЛИ И ГЛАВНИ ПЪТИЩА. НА ТЯХ ПРЕЗ ОПРЕДЕЛЕНИ ИНТЕРВАЛИ ИМА КПП , НАПЪЛНО АВТОМАТИЗИРАНИ, КОИТО АКО ИМАШ СУМА ПО СТИКЕРА /HGS/ МИНАВАШ БЕЗПРОБЛЕМНО, НО АКО НЯМАШ ПАК МИНАВАШ , НО КАМЕРА ТЕ ФОТОГРАФИРА И ПОСЛЕ ЩЕ ПЛАЩАШ! СПРАВЕДЛИВО Е! НА МАЛКИТЕ ВТОРОКЛАСНИ ПЪТИЩА НЕ СЕ ИЗИСКВА СТИКЕР.

  2. georgi на

    Само едно да кажа и аз не да се правят само най-главните пътища щото аз от едно село до Русе което околовръстният му е правен последно в комунизма а долу-горе се минава постоянно през него път и само плащаме данъци винетки и амортизация на автомобилите си.

Коментирай в Delo.bg