Асансьор срещу стълби в битка за Вашето здраве

0

Смъртността поради здравословни проблеми като затлъстяване, диабет тип 2, хипертония и сърдечно-съдови заболявания, продължава да затяга своята хватка по целия свят. Според Световната здравна организация, основният виновник тук за това са най-вече неправилното хранене и липсата на физически упражнения.

Лекарите отдавна ни насърчават да водим по-активен начин на живот. Положителните ефекти за нашите тела могат да бъдат дори нещо толкова просто, колкото е ходенето нагоре по стълби. Въпреки това всичко около нас е пълно с ескалатори, които са не само по-бързи, но и по-удобни, отколкото традиционното стълбище.

stairsУчените твърдят, че да накарат хората да започнат да използват стълбите, вместо традиционните ескалатори, е много просто нещо: просто обикновените стълбища и ескалатори да бъдат поставени на определено разстояние едни от други.

Учените провели своите наблюдения в седем големи търговски центрове, като преброявали хората, които се движели нагоре-надолу с помощта на традиционните стълби или пък използвали ескалаторите. В рамките на 35-дневното изследване, в областта на експеримента попаднали 33 793 души, 13 традиционни  стъпала и 12 стъпала от ескалатор.

stairs-koritzaИзследванията показали, че когато обикновените стълби и ескалаторите са близо едни до други, хората често избирали да се придвижат един етаж по- надолу, без много усилия, като предпочитали втория метод на придвижване. Но когато стълбището и ескалаторите били в отдалечени места, клиентите са били по-склонни да слязат или да се качат, по традиционния метод.

Авторите твърдят, че увеличаването на разстоянието между едните и другите стъпала, увеличава броя на хората, които предпочитат да използват обичайните стълби, с цели 95%! Изследователите са на мнение, че техните констатации може да бъдат от решаващо значение за дизайнерите на молове, офиси и други големи строителни обекти.

stairs1Никога не забравяйте, че с ходенето по стълбите, можете да подобрите физическата си активност, без дори да забележите! Също така трябва да помислите и за отказване от асансьора. Можете също така да слизате от автобуса една спирка по-рано и да отделите няколко минути повече, за да стигнете пеша от работа вкъщи или пък обратното.

stairs3Изследването, проведено от швейцарски учени показало, че изкачването и слизането по стълби в продължение на три месеца, без да се използва асансьор, по категоричен начин подобрява нашето здравословно състояние. На анкетираните също така отбелязали, че има намаляване на телесните им мазни, обиколка на талията и значително понижаване на кръвното налягане, което се изразява в намаляване на риска от преждевременна смърт по всякаква причина с около  15% – споделил екипът от изследователи от Университета в Женева.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg