Коста Марков и неговите над 350 опасни и комични самолетни полети

0

Коста Марковпевец, бизнесмен

Първият ми полет беше през далечната 1984 година от Бургас до София. В онези години за вътрешни полети БГА ползваше руски витлови самолети „АН”. Шумът и друсането на самолета бяха толкова силни, че два дни след това имах главоболие. Помня, че цената на билета беше 20 лв., което беше по джоба на всеки.

През 1995 година летях до Кипър с БГА Балкан. На отиване самолетът беше в добро състояние, но на връщане, качвайки се, забелязах, че машината е много стара. Мокетът беше раздран, седалките износени, а пътническата кабина беше боядисана доста нескопосано с блажна боя. Надписите в самолета бяха на руски. До мене седяха две германки, които също оглеждаха обстановката плахо и се кръстеха. Въпреки плашещия интериор, кацнахме благополучно на Летище София.

Коста Марков, полет, самолет

Преди много години бяме на турне в Америка с Екстра Нина. Концертите бяха в различни градове, а разстоянията – огромни. Налагаше се да летим със самолет и доколкото си спомням, имахме 13 полета. Полетите не бяха проблем. Проблемът беше аерофобията на Екстра Нина. Хората с такава фобия получават панически атаки – затруднява им се дишането, пулсът се учестява. Когато се качихме за първия полет, още в България Екстра Нина ми каза, че много я е страх да лети, но аз си помислих, че е обикновено женско кокетничене. Жените обичат да привличат вниманието върху себе си. Знаем ги тези номера! Оказа се, че съвсем не е така. Още при излитането Нина започна да пребледнява, закриваше си лицето с ръце, не й достигаше въздух и при всяко трепване на самолета казваше: „Падаме, падаме!“ И това се повтаряше на всеки полет. След няколко полета с нея и аз започнах да си въобразявам, че самолетът пада в бездната. И до ден днешен, когато пътувам със самолет и навлизаме в турбулентна зона си спомням с носталгия за нашето турне.

Kosta Markov, Коста Марков, полет, самолет

Преди 10 години трябваше да летя от Маями до Чикаго. На летището в Маями всичко изглеждаше наред. Чекирах си багажа, получих си бордната карта. Всички пътници заеха местата си, но самолетът не излиташе. Стояхме по местата си може би около час, когато пилотът съобщи, че се налага да слезем от самолета поради технически причини. Слязохме и ни обясниха, че нещо по корпуса трябва да се отремонтира преди да излетим. Изчакахме около 4 часа, след което се качихме отново на борда и няколко часа по-късно кацнахме благополучно в Чикаго.

Коста Марков, полет, самолет

Преди 3 години участвах в програмата на едно българско новогодишно парти в Ню Йорк. Събраха се много хора, концертът мина прекрасно, а репертоарът ми освен поп фолк включваше много естрадни и поп парчета, гръцки и сръбски песни, както и македонски и патриотични песни. Купонът приключи и в ранните часове на първи януари трябваше да летя за Флорида, където живея със семейството си. За нещастие имаше снежна буря и всички полети бяха отменени. Трябваше да изчакаме до следващия ден да отмине бурята. Настаниха ни в хотел и на следващия ден излетяхме.

И една случка с комичен привкус. Малко след атентата в Световния Търговски Център трябваше да летя нанякъде от летище „Кенеди“ в Ню Йорк. Застанах на опашката за чекиране на багажа, но пред мене се бяха наредили 5-6 араби, всеки с музикален инструмент в ръката. Кой държи калъф с китара, кой помъкнал тарамбуки, кой калъф за барабани. Явно са някакви музиканти… Добре, ами ако само се правят на музиканти, а носят бомби, мисля си аз. Явно не бях единственият, който си мислеше това. Хората зад мен на опашката се оглеждаха доста уплашено и в главите им сигурно се развиваха още по-страшни сценарии. Слава Богу и този път оживяхме.

Коста Марков, полет, самолет

Най-краткият ми полет – трябваше да летя от Берлин до Бургас, но нямаше директен полет. Купих си билет до София с прекачване до Бургас. Полетът до София мина благополучно, но вторият полет за Бургас нещо закъсняваше. Попитах на летището дали ще излетим скоро. Отговориха ми, че ще комбинират пътниците, които трябва да летят до Варна и до Бургас и ще летим с един самолет. Самолетът излетя за Варна. Там слязоха пътниците, които имаха билети до морската столица, а останалите няколко души които бяхме за Бургас останахме по местата си в самолета. Разстоянието от Варна до Бургас е стотина километра и самолетът дори нямаше време да набере височина. Излетя, „прескочи” Стара планина и заходи за кацане. Този полет продължи не повече от 15 минути.

Грубо съм изчислил, че до момента имам над 300 полета. Аз живея от много години в Америка, но всяко лято се прибирам в България за няколко месеца. Обикновено всяко едно от тези прибирания до България и връщане до Флорида се състои от осем полета /по четири в едната посока/. Понякога, с престоите по летищата ми се събират 30-35 часа на път. Но аз съм свикнал и не ми прави особено впечатление. По-неприятна е часовата разлика. Отнема около седмица организмът да се адаптира към съответния часови пояс.

Още любопитни самолетни преживявания на други обичани и популярни българи, може да прочетете в рубриката ни ПЪРВИ ПОЛЕТ.

Евтини самолетни билети ще откриете в промоционалните предложения на Check.bg ®

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg