Ръчната диета в помощ срещу затлъстяването

1

По време на празници човек често прекалява с количеството консумирана храна. И ако след това влизането във форма е по-трудно, то контролираното хранене може да Ви предпази от доста проблеми.

Хаотичното хранене и големите количества приемана храна са едни от основните причини, водещи до затлъстяване. Последните проучвания сочат, че за 20 години порциите са се увеличи двойно. Специалистите съветват да сме особено внимателни по празниците, а особено подходяща сега е и т.н. ръчна диета. Тя отдавна е известна на диетолозите и те често я препоръчват на своите пациенти.

Какво трябва да знаете?

Количеството на консумирана храна, лесно може да се определи от размера на дланта на всеки човек. Графиката ще Ви ориентира за точните пропорции за различните видове изкушения. Важно е те да бъдат спазвани и порциите да се ограничат до тези, показани тук:

Ръчната диета

Порция месо не трябва да надвишава размерите на човешката длан, а тестените изделия и картофите трябва да се ограничат до размера на стиснат юмрук.

Маслото, което може да се приема, трябва да е съразмерно на върха на пръста – толкова е максималното количество, което човек може да си позволи върху парче хляб например.

Парче от апетитното сирене може да бъде с размерите на основата на два пръста, а консумираното фъстъчено масло не по-голямо от горната част на палеца.

За да се убедите във важността на количеството приемана храна и правилните пропорции е примерът с калориите в маслото. Една чаена лъжичка масло има 37 калории, докато една супена лъжица вече има три пъти повече – 111 калории.

Специалистите съветват салатите да се овкусяват предимно с оцет и лимонов сок, вместо олио. Калоричността му също е голяма. Чаена лъжичка има 35 калории, а голямата вече ще ни донесе 135 калории. Изчисленията показват, че всяка допълнителна супена лъжица дневно, товари организма до толкова, че в края на годината телесното тегло вече е увеличено с цели с 6 кг.

Особено внимание се обръща и на захарта. При възможност не послаждайте чая и кафето. При средна консумация от 2 супени лъжици захар три пъти дневно, изчисленията спират на 37 000 калории годишно.

Ако обичате палачинки, сигурно ще се изненадате, но препоръчваното количество е една на ден и то с размерите на компактдиск. Разумното количество майонеза е не повече от 2-3 грахови зърна на ден. Приеманият шоколад пък, не трябва да бъде повече от кутийка кибрит или 2-3 парченца дневно.

Примерите са доста, а спазването на препоръките на ръчната диета гарантира правилен метаболизъм и щадене на организма от претоварване с излишно количество храна, което след това трудно се обработва.

Показана е 1 от 1 страници
loading...
Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!

          


1 коментар

Коментирай в Delo.bg