Ето защо посягаме към нездравословни храни

0

Всеки от нас е имал моменти в своя живот, в които е изпитвал непреодолимо желание да консумира нездравословни храни. Просто организмът ни ги иска и не ни „оставя на мира“, докато не му ги дадем. Това се отнася както за шоколад, така и за всякакви други сладкиши, солени, тестени и мазни храни.

Недостигът на минерали е причина да посягаме към нездравословните храни Разбира се, почти всеки от нас е задоволявал този свой апетит за нездравословна храна, но лошото е, че с консумирането им желанието ни не намалява, а дори напротив.

Много често сме чували по-възрастните хора да казват: „Щом организма ти иска нещо да си хапне – дай му го“ и се оказва, че те имат право, защото нуждата от консумация на такива храни е предизвикана от недостиг на определени минерали в тялото ни.

Ако сте от хората, които изпитват огромен апетит за сладко, мазни банички или друг вид вредни изкушения, добре е да разберете знак за недостиг на какви минерали е това и съответно да започнете да си ги набавяте по друг начин.

Недостигът на минерали е причина да посягаме към нездравословните храни Апетит към шоколад – недостиг на магнезий

Хората най-често изпитват непреодолим глад за шоколад, а този апетит е причинен от дефицит на магнезий, което е в недостатъчно количество в организмите на голяма част от хората по света.

Магнезият е известен като „минерал на релаксацията“, затова основните симптоми, които могат да бъдат установени при негов недостиг са повишена тревожност, раздразнителност, високо кръвно и безсъние.

Хората, които имат дефицит към този минерал, се чувстват по-добре след консумацията на шоколад, като една от основните причини затова е, че в шоколада се съдържа магнезий /в какаото/.

Шоколадът обаче, не е сред здравословните източници на магнезий, затова е по-добре да бъде заменен с консумацията на семена, ядки, риба, листни зеленчуци с тъмни листа и боб.

Недостигът на минерали е причина да посягаме към нездравословните храни Апетит към тестени изделия /рафинирани въглехидрати/ – недостиг на азот

Много голяма част от хората изпитват голям апетит към всякакви тестени изделия и хляб, които всъщност представляват рафинирани въглехидрати. Тези хора трябва да знаят, че най-вероятната причина за това е недостиг на азот в техния организъм.

Ако сте от хората, които имат много голяма нужда да се хранят с такъв вид храни, трябва да промените менюто си и да добавите повече храни, които са богати на азот. Най-доброто решение е да наблегнете на плодовете и зеленчуците, които са много богати на него.

Апетит към сладкиши – недостиг на хром, въглерод, фосфор или сяра

Недостигът на минерали е причина да посягаме към нездравословните храни Непосредствено след глада към шоколад, в световен мащаб, се нарежда силният апетит към всякакви храни, съдържащи много захар или по-просто казано – сладкишите.

За съжаление, специалистите не могат с абсолютна категоричност да кажат какво точно го причинява, тъй като недостигът на няколко хранителни вещества, може да е причината за този нездравословен апетит. Това са: хром, който помага да се регулира нивото на кръвната захар; въглерод – това е един от елементите, които участват в правенето на захарта; фосфор – безценен помощник при преобразуването на хранителните вещества в енергия; сяра, която има значение за премахването на токсини от организма.

Сами разбирате, че за този широк спектър от хранителни вещества не може да се даде точна рецепта, затова е добре като цяло да се промени хранителният режим и да се открие този, който е най-добър за конкретния организъм.

Недостигът на минерали е причина да посягаме към нездравословните храни Апетит към мазни храни – недостиг на калций

Апетитът към мазни храни не е чак толкова разпространен, но въпреки това има доста хора, които имат склонност да прекаляват с този тип храни.

За тях е добре да знаят, че е възможно причината да е в недостига на калций у тях. За да си го набяват по естествен начин е добре да консумират сирене, мляко, броколи и ряпа.

Апетит към солени храни – недостиг на хлорид и/или силиций

Ако изпитвате непреодолимо желание към солените храни и непрекъснато добавяте сол към ястията, най-вероятно причината е в недостига на хлорид или силиций, или и на двата минерала. Това, което можете да направите е, да повишите консумацията на риба и ядки.

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg