Хапването на тази храна два пъти седмично редуцира риска от инсулт и сърдечни заболявания

0

Консумирате ли два пъти в седмицата риба, ще намалите риска от сърдечносъдови заболявания и инсулт значително. Това обявиха експерти от Американската асоциация за сърдечни заболявания. Специалистите препоръчват на трапезата си да слагате риба, която е богата на омега 3 мастни киселини – сьомга, пъстърва, риба тон, херинга, скумрия и сардини. Която от тях да предпочетете, не забравяйте, че не трябва да я хапвате пържена. Редица изследвания показаха, че почитателите на пържена риба имат увеличен риск от сърдечна недостатъчност.

храна„Противовъзпалителният ефект на омега 3 мастните киселини позволява да се избегне втвърдяването на стените на артериите, затрудняват образуването на съсиреци и водят до намаляване нивото на триглицеридите“ – 

категорична е Соня Ангелоне от Американската академия по хранене и диетология.

храна„Проучвания доказаха отличния ефект от хапването на риба, богата на омега 3 мастни киселини, особено щом с нея се заменят нездравословни храни, съдържащи наситени мазнини“ –

допълва хранителният експерт Ерик Рим от Харвард.

Мъжете и жените, които поне веднъж седмично се хранят с риба (но не пържена), имат понижена опасност от инсулт, сърдечна недостатъчност, инфаркт и внезапна сърдечна смърт, показват редица изследвания. Данните от две от тях недвусмислено сочат, че ако замените поне 3 на сто от калориите от протеини от обработено месо с рибни протеини, ще редуцирате с една трета опасността от инсулт или смърт след сърдечни проблеми.

iron chefСезоните, в които рибата е най-полезна

 

От водещо значение е да замените в менюто си червеното месо и други далеч не толкова здравословни храни с

риба, приготвена на фурна, на пара, печена, варена, но не и пържена.

Изследвания, в които са взели участие 90 хиляди американци, доказаха, че представителите и на двата пола, които хапват пържена риба поне един път на седмица, са с близо 50 процента по-голям риск от сърдечна недостатъчност, сравнено с хората, които ядат по-рядко приготвена по този начин риба.

Кои са най-здравословните риби и защо е полезно да се яде риба?

 

Рибата се препоръчва и за хора със сърдечни проблеми, тъй като има благоприятен ефект. Установено е, че преживели инфаркт жени и мъже, които два пъти седмично се хранят с риба, имат с 27% по-малък риск от смърт в следващите две години, сравнено с онези, които въобще не консумират риба.

Коментирай с Facebook

коментара

Показана е 1 от 1 страници
          


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg