Предимства при пазаруването на дрехи онлайн

0

В последните години броят на поръчките на дрехи от онлайн магазини стремително нараства. Основните преимущества на този вид пазаруване е, че има огромно разнообразие от продукти, които могат да задоволят и най-изтънчения вкус. Друго важно предимство е лекотата, с която може да се пазарува – навсякъде и по всяко време. Нужна е единствено интернет връзка на смартфона, таблета или настолния компютър. Това е особено удобно за хората от малките населени места, в които липсват молове и хипермаркети. Някои от онлайн търговците имат достатъчно големи поръчки, така че могат да се договорят и по-ниски цени за доставка. Редовна практика е при поръчки над определени суми доставката да е безплатна. По този начин се пестят разходите за посещение на реален физически магазин със собствен автомобил или с градски транспорт.

Ако трябва да обобщим основните предимства на пазаруването от онлайн магазин, то те са следните:

  • богат избор от стоки, които се предлагат;
  • възможност за пазаруване отвсякъде и по всяко време;
  • по-ниски и конкурентни цени;
  • възможност стоката да бъде доставена директно до входа на жилището.

Някои от хората не се решават да пазаруват онлайн, защото имат различни притеснения. В мрежата има толкова много онлайн магазини, че е трудно да се прецени доколко коректни ще бъдат при изпращането на желания артикул. Неясна остава и възможността за подмяна на стоки, връщане на пари при рекламация, дали доставката ще е толкова бърза, както обявената в сайта и пр.

Голяма част от поръчките на магазините са свързани със закупуването на дрехи онлйн.

Как да сме сигурни, че ще успеем да изберем нужния размер дрехи онлайн?

Съществуват няколко различни стандарта за дрехи. Те от своя страна дават ориентировъчни стойности за обиколки на тялото (гръдна обиколка, талия, ханш). Освен това при конструирането на дрехи има значение и височината на човек, защото това пряко влияе на мястото, където се намира талията. Например при по-ниските хора талията ще се доближава към ханша, а при по-високите ще се повдигне към гръдната обиколка. Затова и дрехите, произведени в страни като Китай, с по-ниска средна височина на населението, може и да не са подходящи за значително по-високите дами от България. Освен проблеми с роклите, те може да изпитат и неудобство от прекалено къси панталони. Дължината на ръкава също може да създаде проблем.

Дали една дреха ще “залепне“ освен от височината зависи и от телосложението. Под наименованието фит се разбира съотношението между гръдната обиколка, тази на талията и на ханша. Конкретно при дамите има 5 основни фита (ябълка, круша, банан, ягода, пясъчен часовник). Можете да ги намерите и с други наименования – триъгълник, колона, обърнат триъгълник и пр. Това само по себе си обяснява и защо при две дами с размер М роклята може да стои прекрасно на едната като подчертава красивите й извивки на тялото, а при другата да стои безформено или да подчертава някои особености на фигурата.

Как да селектираме най-подходящите дрехи от онлайн магазин?

На първо място трябва да измерим обиколките на тялото и по тях да определим размера си в конкретния онлайн магазин. Трябва да се поинтересуваме каква е страната на произход на дрехите и да обърнем внимание как са представени в интернет магазина – разгънати на плоскост, на закачалка, на пластмасов манекен или на реален човек. Ако дрехата е презентирана на фотомодел следва да обърнем внимание дали подобна снимка е често срещана и в други онлайн магазини, дали не е прекалено обработена с програми като Фотошоп с цел постигане на по-добър външен вид. Бихме могли да потърсим информация за височината на манекенката и размера дрехи, с които е облечена и много др. Материите, от които е изработена самата дреха, също имат значение. Ако платът съдържа еластан това прави материята по-еластична и пр.

В повечето случаи производителят на дрехи решава, че ще ги проектира основно в един фит, например круша. Друг производител може да произвежда дрехи за фит банан, трети за ябълка и пр. Затова един и същ размер дрехи, произведен от няколко фирми, може да стои по различен начин според телосложението. Именно тук от особена важност са консултантите на онлайн магазина. Те могат да помогнат за избора на правилен силует на дрехата и размер. Ето защо е важно да се осъществи пряк контакт с тези консултанти, за да има възможност за въпроси, от които да се получи цялата нужна информация. Ако кройката на дрехата не е подходяща за нашето телосложение те биха могли да проверят наличността на други по-подходящи дрехи.

Фен снимки efrea

Силата на социалното пазаруване

При избора на дрехи от онлайн магазин най-полезни са снимките, предоставени от други клиенти. Те дават най-достоверна информация как стои определена дреха при различна височина, размер и фит на тялото.

Днес много от онлайн магазините имат профили в различни социални мрежи, но те се използват по-скоро за рекламиране на нови продукти и информиране за отстъпки и промоции. Под такъв тип публикации често липсват коментари от реалните клиенти на интернет магазина, няма и практика за публикуване на снимки с дрехи. Да, някои от онлайн магазините работят с инфлуенсъри, които имат много последователи в социалните мрежи, но отново остава проблемът с представянето на дрехи на различен тип телосложение.

Социалното пазаруване е сравнително нова тенденция. То обединява преимуществата на социалните мрежи, при които хора с подобни интересни могат да комуникират помежду си, да споделят мнението си за определени продукти и онлайн пазаруването. При социалното пазаруване най-добре е да има отделна категория в самия интернет магазин, където клиентите да споделят свои снимки със закупените дрехи.

Дамски дрехи 16 размер - efrea

Ефреа е български производител на дамски дрехи, които се продават само онлайн.

Едно от предимствата на бранда е именно идеята за социално пазаруване. Всеки клиент на магазина може да качи своя снимка в специализирана категория в сайта, наречена Ефреа стил и същевременно да получи бонус точки за отстъпки и пазаруване на по-ниски цени. Снимките са полезни за другите клиентки на efrea, които желаят да добият реална представа как стои дрехата при различни размери, височини и фитове. Цветовете и материите също са добре презентирани в снимките на клиенти. Освен това могат да се видят и различни комбинации от дрехи, различни визии и стилове. Когато в сайта има качени стотици и дори хиляди снимки на реални и доволни клиентки, това повишава доверието към бранда и прави пазаруването по интернет приятно и вълнуващо.

Разнообразие от размери

Ефреа е единственият български производител на дамски дрехи, който може да предложи 16 размера от модел по Европейската номерация (от 32 до 62 EU) или от XS дo 5XL. Това означава, че всеки модел може да се закупи и в по-големи размери, а дизайнерите предоставят елегантни модели и за по-едрите дами. При някои от моделите дори можете да заявите дължината на роклята или панталона.

Комуникацията между отделните клиенти в сайта и в социалните мрежи, както и между клиентите и екипа на Ефреа, преминаха ограниченията на дистанционно общуване по интернет. Още през 2014 г. някои от клиентките решиха да се срещнат и запознаят лично, а след това решиха да пазаруват заедно в Ефреа център в град Русе. От екипа на българския производител на дрехи решиха да организират изискана гала вечеря, където всички да споделят впечатленията си. Така през ноември 2014 г. се проведе Първата национална фен среща на онлайн магазин efrea.com. На събитието присъстваха дами от всички краища на страната.

След успеха на първата среща стана традиция efrea да организира подобни национални фен срещи, където единственото условие е гостите да са с дрехи, произведени от efrea. По време на фен срещата клиентите имат възможността да намерят много нови приятели с общи интереси, да се позабавляват, да участват в модно ревю, да споделят своите емоции и впечатления. Имат свободата да дават насоки и идеи при разработването на нови модели дрехи, да видят как стои една дреха в стандартни размери (S, M, L) и големи (XL, 2XL, 3XL, 4XL). Но най-важното е възможността всеки да изрази себе си и да намери съмишленици и приятели в реалния живот.

Клиентките на онлайн магазина проявяват инициатива да организират сами фен срещи, а дрескодът отново е Ефреа. Често за целта се публикува събитие във facebook, което efrea анонсира на официалната си страница в социалните мрежи. Така и хора, които не живеят в посочения град, могат да се информират и посетят мини фен срещата. Снимките отново се публикуват в специална част от сайта, наречена Истории с Ефреа, а всяка дама, присъствала на мини фен срещата, е наградена с бонус точки, които й позволяват да пазарува на по-ниски цени.

Повече информация за миналите националните и мини фен срещи, както и за предстоящите събития можете да намерите в best of efrea.

Показана е 1 от 1 страници


Никаква част от сайта delo.bg не може да бъде копирана и разпространявана без изричното посочване на статията-източник с хиперлинк!



Коментирай в Delo.bg